Több karakter sorsát is megváltoztatta Neil Druckmann a és Halley Gross The Last of Us 2 eredeti forgatókönyvéhez képest.
A The Last of Us Part II megjelenése óta a sztorit író Neil Druckmann és Halley Gross rengeteg apró aspektusáról rántották le a leplet, abból a szempontból, hogy időközben hogyan változott meg a fejlesztés során a játék – sokakat megrázó, vagy éppen felháborító – sztorija. Kiderült például az is, hogy Joel sorsát eredetileg másképpen képzelték el, de az is, hogy milyen fontos jeleneteket is kivágtak a végső verzióból. Az írók most arról beszéltek a Game Informernek, hogy lényegesen sötétebb lett volna a gyilkos vérbosszúktól hemzsegő kaland befejezése az eredeti elgondolás szerint. Innentől kezdve igen erős spoilerek várhatók, szóval ha még nem fejezted be a játékot, akkor ne inkább olvasd tovább!
FIGYELEM, INNENTŐL SPOILEREK KÖVETKEZNEK!!!
Gross állítása szerint sokféle befejezést kidolgoztak a The Last of Us 2-höz, talán nem meglepő, hogy nagyon sokáig úgy képzelték, az lesz a megfelelő befejezés, ha a játék végén Ellie megöli Abbyt a végső összecsapásban. Már hozzávetőlegesen a fejlesztés felénél tartottak, amikor úgy döntöttek: inkább átalakítják a végső csattanót, tehát Ellie az utolsó pillanatban úgy dönt: mégis életben hagyja Abby-t. Halley Gross szerint azt szerették volna ezzel ábrázolni, hogy a bosszúszomja miatt teljesen elvakult Ellie-ben ott pislákol még a régi énje, aki emberséges, és akire Joel emléke képes hatni.
Érdekesség, hogy ez a változtatás nem is a két főszereplő, hanem a két másik mellékszereplő sorsa miatt merült fel, ugyanis a narratíván dolgozó csapat többféle elképzelés között vacillált Lev és Yara sorsa tekintetében. Mindenféle verziót kitaláltak, volt olyan, amiben mind a ketten meghalnak, viszont, miután úgy döntöttek, hogy Lev megússza (Abby-nak köszönhetően), Yara viszont meghal, akkor Neil Druckmann úgy érezte, hogy Ellie mégsem végezheti ki Abby-t. Halley Gross visszaemlékezett, hogy teljesen megdöbbent ezen az ötleten, mivel úgy képzelte el, hogy a befejezés azért tényleg megváltoztathatatlan, kőbe vésett dolog.
„Abby életben hagyása elsőre rossz döntésnek tűnt a sztori témája miatt, azonban végül én is úgy gondoltam, hogy ez lenne a tisztességes a karakterrel szemben. A téma, illetve amit el szerettünk volna mondani ezzel az egész történettel, ugyan megváltozott, de azért mindig az a legfontosabb, hogy normálisan bánjunk el a karaktereinkkel. Persze, sokféle dolgot próbálunk elérni a történet szintjén, de ezek csak akkor működnek, ha egyben következetesek is tudunk maradni a szereplőkkel.” – mesélte Druckmann a Game Informernek.
Ti mit gondoltok a játék végkifejletéről? Nektek tetszett? Vagy nem igazán? Esetleg gyűlöltétek? Írjátok meg kommentben!