Haven: 120 FPS-sel kápráztat PS5-ön és a DualSense haptikus funkcióját is használja?

A Haven next-gen konzolos verzió nem sokban fog különbözni egy igazán nagyteljesítményű PC látványától, ráadásul a PS5 kontrollerének haptikus képességeit is extra bónuszként kihasználja.

Elég nyilvánvaló most már, hogy a pixelháborút nem is volt képes folytatni a következő generációs konzolgyártás és a hozzá kötődő videojátékipar, tehát 4K-ról nem sikerült a 8K-t megugorni, ugyanakkor az fps-számláló terén azért számíthatunk a minimum 60-ra, illetve bizonyos esetekben a 120 fps-t is sikerül elérni. Persze, az AAA címeknél azért erre ritkán lehet számítani (Xbox Series X-en azért a Halo Infinite multiplayerben a 120 fps befigyel), de az indie játékoknál, ahol nem kell annyira brutálisan sok poligont megjeleníteni, az ilyen még nextgenen is „úri huncutságnak” számító technikai megoldások is elképzelhetőek. Az egyik ilyen a játék a Haven a The Game Bakers fejlesztőcsapattól.

Emeric Thoa, a játék direkotra a WCCFTech portálnak adott interjújában beszélt az új videojátékának rendkívül ambiciózus technikai megoldásáról PS5-ön. Gyorsan tegyük hozzá, hogy mivel a játék még erősen fejlesztés alatt van és nincs kőbe vésve semmilyen funkció, így azért Thoa kommentárjait sem kell készpénznek venni. Egyelőre még megjelenési dátuma sincs a játéknak, úgyhogy a készítőknek még bőven van idejük mindegyik verziót kitapasztalni. Thoa ezekkel a szavakkal ecsetelte a fejlesztés jelenlegi állapotát:

„A PS5-ös verzió nagyon korai szakaszán járunk. Kicsit még korai azért a technikai részletekről beszélni, de természetesen a PS5 technikai képességeit maximálisan ki akarjuk használni. Az egyik olyan funkció, mellyel kapcsolatban nagyon izgatottak vagyunk, az a kontroller haptikus feedbackes képessége és a 120 fps szám, amelytől hőseink mozgása, gépejeik siklása tükörsima lesz.”

Ami a nagyteljesítményű PC-ket illeti, Thoa azzal kapcsolatban elismerte, hogy a Haven nem igazán a technikai bravúrok megjelenítésére alkalmas a közepes és legmodernebb PC-kkel összehasonlítva, így a különbség elenyésző lesz.”

A Furi készítőinek új játéka PC-re, PS4-re, PS5-re, és az Xbox One-ra és Xbox One X-re is megjelenik. Egyedül az Xbox Series X maradhat ki, de még ez sincs kőbe vésve.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu