Kaldaien, a modder már más gameket is gatyába rázott, most a Guerrilla Games játékát, a Horizon: Zero Dawn PC verzióját tette játszhatóvá.
A Horizon: Zero Dawn Complete Edition csak pár napja jelent meg PC-re, de néhány felhasználó máris grafikai hibákra panaszkodott. A Digital Foundry szerint is „csalódás volt a port”. Most úgy tűnik megoldás született a problémákra, hála egy Kaldaien nevű moddernek, aki kiadott egy mod-ot ami javítja az FPS-t, és kiiktatja a „stuttering-et”, azaz az akadozást.
Kaldaien híres a PC közösségben Special K modjának köszönhetően. Ez a mod több videójátékot is támogat, célja a számítógép teljesítményének fokozása. A modder most kiadott egy verziót, amely már a Horizon: Zero Dawn-t is tartalmazza. Ez azért is érdekes, mert sok játékos panaszkodott, különösen az akadás miatt, amely valóban kellemetlen játék közben.
Nagyon sok játékos panaszkodott akadozásra
Weboldalán a modder közétett egy posztot, amelyben elmagyarázza, hogy hogyan tehető jobbá a Horizon PC-n. Mindig különleges az, amikor a közösség siet egy játék megsegítésére, amikor az nem a legjobb állapotban jelenik meg, habár a játék már pár napja elérhető a platformon, így csak napok kérdése és talán lesz hivatalos megoldás is. A Horizon: Zero Dawn 20 gigabyte-al többet foglal PC-n, mint anno PlayStation 4-en, ez azoknak a grafikai újításoknak köszönhető, amelyeket amúgy a Guerrilla Games hozott a PC-verzióval. Ezek röviden a következők:
- AMD Radeon FreeSync Premium Pro – A játékosok immáron bármilyen hardveren élvezhetik az AMD lélegzetelállító adaptív képszinkronizációs technológiáját, mely elméletben stutter-és tear, azaz akadozás- és képszakadásmentes játékot ígér meghökkentő HDR-renderelés mellett.
- AMD FidelityFX SPD – RDNA architektúrára optimalizálva. Az SPD aszinkronizációban kezeli a textúratöltést a sokkal hatékonyabb utó-effektezés érdekében, a bloom és a screen space reflections visszatükröződés is gyorsabb, anélkül, hogy a képsebességet feláldoznánk értük.
- AMD TressFX – Élethű hajfizika, ami a hitelességet még magasabb szintre emeli, Radeon kártyákon fotórealisztikus haj-effektekkel – annyira élethű technológia ez, hogy szinte megfeledkezik az ember a közte és a kép között lévő képernyőről.
- Aszinkronizációban végzett számítás – Több magos GPU-számítás, amely lehetővé teszi több feladat párhuzamos elvégzését, a grafikus effektek, vizuális effektek gyorsabb kiosztását a feladatok között, ami magasabb képsebességet és hitelesebb látványt eredményez.
Ha érdekel Aloy sztorija, amivel meghódította a világot PlayStation-ön, olvasd el tesztünket az eredeti játékról!
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!