Orbán Viktor miniszterelnök volt gázszerelő barátja keres ezután a PC World, a GameStar és a Computerworld hirdetési bevételein – olvashatjuk a Media1 oknyomozó cikkében.
Tükörcégekről, a volt és leendő tulajdonosok közötti nyilatkozatháborúkról, Virágh „mazur” Márton volt és jelenlegi (?) ügyvezető „érdekes” szerepéről, két külön, újabb Project029 cégről és sok egyébről is ír a Media1 oknyomozó riportja, amely ismét alaposan utánajárt, hogy miképpen alakult a GameStar gamer magazint is üzemeltető cég sorsa. A jelenkori Magyarországra tipikusan jellemző módon ki más, mint a mindenhez IS értő Mészáros Lőrinc, Orbán Viktor miniszterelnök felcsúti barátjának cége, az Atmedia keres ezentúl a magyar videojátékrajongók egyik legismertebb online magazinja, a GameStar hirdetési bevételein, ugyanis ez a cég váltotta le az eddigi SmartSense hirdetésértékesítő házat ezen a téren.
A jelenlegi ügyvezetőként feltüntetett (de a cikkből megtudhatjuk, hogy valójában már nem is az, mégis ügyvezetőként nyilatkozik) Virágh „mazur” Márton számára az a tény, hogy Orbán Viktor legismertebb oligarchájához kötődő Atmedia keres azon a GameStaron, amelynek annak idején külsős újságírója és főszerkesztője is volt, egyáltalán nem aggályos. Legalábbis így nyilatkozott a témában, ahogy ezt a Markamonitor oldalán is olvashatjuk:
„Kiadónk az elmúlt évtizedek alatt dinamikusan fejlődött, bővítettük a portfóliónkat, szolgáltatásainkat, és most érkezett el annak az ideje, hogy a hirdetési felületeink értékesítése is nagyságrendet ugorjon. Ezért választottuk az Atmedia multimédiás kereskedőházat.”
Külön bizarr vonása a nyilatkozatnak, hogy Virágh Márton elvileg már nem is ügyvezető, hiszen „hiszen Csák Ambrus, a Project029 Media and Communcations Kft. és a Project029 Magyarország Kft. többségi tulajdonosa és ügyvezetője idén tavasszal visszahívta ügyvezető igazgatói pozíciójából Virághot, másrészt az újonnan létrehozott tükörcégben eleve ki sem nevezték őt ilyen pozícióra. (Igaz, Virágh Márton a cég egyik operatív vezetője maradt, de jóval kisebb felelősségi körben, mint az ügyvezetői, amikor Tóth Marcell volt a tulajdonos.)” – olvashatjuk a Media1-es írásban.
A rendkívül zavaros ügy egyik újabb fejleménye, hogy Csák Ambrusék egy újabb, budapesti tükörcéget hoztak létre, a már meglévő szlovákiai mellett, amely – ahogy erről korábban írtunk – a Google Utcakép szerint külsőleg inkább emlékeztett a Grand Theft Auto-sorozat egyik főszereplőjének a lepukkant búvóhelyére, mint egy médiacég székhelyére. A Media1 ezt így kommentálta írásában:
„A lapok impresszuma alapján Csák Ambrusék a régi cégben lévő termékek többségét is áthelyezték az új vállalatba, így, ha esetleg Tóth Marcell, a volt tulajdonos számára is ítélne a bíróság a tulajdonosi háborúban, feltehetőleg ő már csak hűlt helyét találná egykori cége médiatermékeinek és a munkavállalóknak.”
A megszűnt korábbi Project029 Media and Communications Kft. helyetti új, szlovákiai cég neve: a P029-sk sro és egy még újabb, a másik még újabb, budapesti cég neve pedig Project029 Magyarország Kft. is. „Lett másik”, nem igaz? Nem is egy, hanem mindjárt kettő!
Reméljük, még tudjátok követni? Akár igen, akár nem, mindenképpen ajánljuk figyelmetekbe a Media1 írását, amely alaposan kivesézi az egész ügyet.
Forrás: Media1.