Az Xbox Series S egy külön „textúrafiltert” és külön HDR támogatást biztosít majd a korábban „Xbox One X Enhanced” elnevezésű játékoknak.
Folyamatosan érkeznek a hírek az XSS-el, a Microsoft újgenerációs konzoljai közül a kisebbel és olcsóbbal kapcsolatban. Azt már tudjuk, hogy 299 euróba kerül majd (nálunk 113.990 Ft.-ba) és a meglepően jó paraméterei (ray tracing és 120 fps támogatás) miatt elgondolkodtató alternatíva lehet a rivális PlayStation 5 verziói, vagy a „nagyobb testvér”, az Xbox Series X mellett.
Eddig már arról is tudtunk, hogy az Xbox Series X és az XSS közötti legfőbb különbség (a belső hardver mellett persze) az lesz, hogy 4K helyett 1440p lesz. Most viszont egy újabb elgondolkodtató ellenérvet tudtunk meg a régebbi Xbox One játékokkal kapcsolatban.
A Microsoft szóvivője megerősítette, hogy az Xbox Series S a saját rendszerét futtatja majd a játékokban, ami azt jelenti, hogy hiába is kapott 4K patch-et Xbox One X-en egy régi játék, az új XSS konzol nem fogja azt kihasználni, helyette az Xbox One S megoldását alkalmazza majd. A GamesPew oldalon ez olvasható a redmondi cég nyilatkozatáról:
„Az Xbox Series S-t a lehető legolcsóbb újgenerációs konzol és 1440p-ben és alapból 60 Fps-el játszhatunk majd játékokat rajta. Ahhoz, hogy a legjobb minőségű visszafelé kompatibilitást tudjuk nyújtani, az Xbox Series S a régebbi, Xbox One S verzióját használja majd.”
Ez tehát azt jelenti, hogy az Xbox One X grafikai tuningjai mennek a kukába, helyette a szintén régebbi Xbox One S látványvilágát láthatjuk majd a régi játékoknál, ami azért kicsit lelombozó. Persze, vannak, akiket nem érdekel a régi játékok. Ti mit szóltok hozzá?
Forrás: GamesPew