A PlayStation 5, az Xbox Series és a PC is akár grafikai javulást tapasztalhat hamarosan az új Assassin’s Creedben.
A cross-gen játékoknak megvan a bizonyos legkisebb közös nevező faktora. Ezeket úgy hozzák össze a fejlesztők, hogy a leggyengébb platformon is el tudjon futni az az alkotásuk, és mivel az Assassin’s Creed: Valhalla PlayStation 4-re éx Xbox One-ra is kijött, a Ubisoft kénytelen volt valamelyest visszafogni a lovakat, hogy a 2013-ban megjelent masinák is futtatni tudják a viking kalandokat.
Az Assassin’s Creed: Valhalla még csak sugárkövetéssel (ray tracinggel) sem rendelkezik (miközben a Watch Dogs: Legion, egy másik, nemrég megjelent Ubisoft-játék igen), továbbá sem a PlayStation 5, sem az Xbox Series X nem futtatja valódi, natív 4K-ban a Valhallát. Ez meg fog változni: miközben a francia kiadó jövőre ingyenes és fizetős frissítésekkel bővíteni fogja a játékát (ezekről felületesen korábban már szó volt nálunk is), grafikailag is tuningot kaphatunk – a Game Informernek adott interjújában Julien Laferrière, a Ubisoft egyik producere erről beszélt.
Szerinte a játék megjelenés utáni terveiben fontos volt, hogy a minőséget javító újítások is bejussanak az Assassin’s Creed: Valhallába, mert az új platformok továbbra is fejlődni fognak, és a next-gen konzolok mellett PC-n is jó a fogadtatás, mert high-end teljesítményt kap(hat)nak ezeken a platformokon, és Laferrière szerint erre építeni akarnak. Hozzátette, hogy ez nem klisé, amikor azt mondja, hogy a játékostábort meghallgatva reagálnak az extra tartalmak és fícsőrök mellett az újításokkal.
Laferrière még kifejtette, hogy a fejlesztés viszonylag korai szakaszában rájöttek: a tengeri csaták nem fognak menni az Assassin’s Creed: Valhallában, ugyanis maguk a vikingek sem foglalkoztak ilyesmivel. Ezért nincs a térképen a tenger, csak a folyók, mert a hajót inkább járműként kezelték.
Úgyhogy itt is egyfajta next-gen patchre kell felkészülni, ahogy a Cyberpunk 2077 esetében is. (Arra is még várni kell egy-két hónapot.
Forrás: WCCFTech