Nem véletlen, hogy a dán IO Interactive és a japán Square Enix útjai külön váltak.
Az első Hitman rebootot (még epizodikus kiadásban) a Square Enix adta ki, de később az IO Interactive (rövidítve IOI) kisebb harc után visszakapta a 47-es ügynök jogait a kiadótól, és a folytatást már a Warner Bros. Interactive-on keresztül publikálták, de már tőlük is elfordult az IOI, és a harmadik részt már saját maguk fogják kiadni.
Hakan Abrak, az IO Interactive vezérigazgatója és társtulajdonosa a Game Informernek adott egy interjút (és közben megmutatták nekünk a Hitman III első küldetéséből az első öt percet – erről korábban már be is számoltunk), és itt elmondta, hogy a Square Enix hitét vesztette a 47-es ügynök iránt, ugyanis nagyon alacsony példányszámban fogyott a Hitman-reboot trilógia első felvonása, talán pont az epizodikus felbontás miatt. Ezt Abrak egy trójai ló stratégiának nevezte, hogy az elején bevonzzák a játékosokat, hogy aztán frissítsenek (a teljes játékra), ha megtetszett nekik az, amit láttak. Így az elején többen játszottak, és reménykedtek, hogy többen velük tartanak a teljes kaland során.
Ezt a stratégiát szkepticizmus fogadta, és sokan azt hitték, hogy ez egy korai hozzáféréses stratégia egy nagy kiadótól. Ezek a tényezők voltak a felelősek azért, hogy végül a Hitmanből nem fogyott olyan sok. Ezért történt az, hogy a Square Enix – akik amúgy az IO Interactive-ot is birtokolták, nem csak a Hitman IP-jét! – elvesztette a hitét, így a japán cég mondhatni átlépett rajtuk.
Christian Elverdan, az IOI kreatív vezetője hozzátette, hogy a január 20-ai Hitman III megjelenés után (a next-gen konzolok és a kurrens-gen konzolok is megkapják az Epic Games Store-os PC port mellett) nem hagyják el a kopasz ügynököt, mert kreatívan éhesek és kíváncsiak. Szerinte költői, hogy az IO Interactive első független játéka a Hitman reboot-trilógia vége lesz. Ne feledjük, ők ezután a Project 007-en dolgoznak – a neve Bond. James Bond.
Forrás: PSL