A kutyakomédia folytatódik: Adam Badowski, a CD Projekt RED stúdiójának vezetője reagált a Bloombergen olvasható (és tegnap már taglalt) írásra.
Badowski a Twitteren reagált Jason Schreier cikkére, ami például azt is mondta, hogy a 2012-ben bejelentett Cyberpunk 2077-en nem is dolgoztak 2016 végéig, mert ekkor a CD Projekt RED (innentől csak CDPR) megnyomta a reset gombot (addig külső nézetes játéknak tervezték falfutással). A 2018-as E3-as demóban sok ígért feature és funkció lett bemutatva, de állítólag a CDPR még nem is véglegesítette, és nem programozta meg a játékmenet érintett rendszereit, ezért például az autós leselkedés (ambush) hiányzik a végleges verzióból. A fejlesztők szerint több hónapot is kidobtak az ablakon, mert aközben inkább a fejlesztésre kellett volna törekedniük.
Badowski elutasítja, hogy a demó kamu lett volna, mert a játékfejlesztés nonlineáris folyamatát kifejezték vele, és bevallottnak félkésznek (work-in-progress, WIP) nevezték, és hozzátette, hogy a végleges játék szebben néz ki és jobban játszható a demónál. Úgy véli, hogy 20 fejlesztő nyilatkozataiból kiindulni túl merész, és ebből adódóan nem korrekt azt állítani, hogy szerintük 2020-ban nem lett volna jó ötlet kiadni a belső nézetes RPG-t. Megbízhatatlannak nevezte a forrásokat, ugyanis nem vállalták a nevüket (de ez ilyen esetekben megszokott, mert talán meg is szeretnének az érintett emberek élni valamiből, mert ha nevén nevezte volna őket Schreier, a CDPR vezetősége már rég kirúgta volna az érintett feleket…).
Badowski arra is reagált, hogy a nem lengyel stábtagok kényelmetlennek érezték magukat, amikor ők nem vehettek részt a párbeszédben a nyelv ismeretének hiánya miatt. Szerinte a céges hivatalos kommunikációban kötelező az angol nyelv használata, de egymás között teljesen normális a közös nyelvükön beszélni, ugyanis a CDPR 44 nemzetiségből alkalmaz dolgozókat. Szerinte, ha az a kérdés, hogy nehéz-e egy másik országba, kultúrába mozdulni, hogy ott éljenek és dolgozzanak, akkor igen a válasza rá, de ez a világban minden cégre érvényes, ők pedig csak igyekeznek könnyíteni ezen a váltáson.
A DFC Intelligence, egy piackutató cég jelentése szerint ha a fogyasztók tudtak volna arról, hogy a Cyberpunk 2077 konzolos verziói bugosak, akkor a helyzet elfogadható lett volna. Napjainkban a játékfogyasztók okosak, és hajlandóak elfogadni korai hozzáférésű, bugos játékokat (mondjuk ez általánosítás – az élő szolgáltatásos, live service címek között is van ilyenre példa…), de őszintén tudni szeretnének arról, ha egy félkész termék vár rájuk.
A CD Projekt (CDP) részvényeinek értéke 50%-kal (!) csökkent decemberben, ami egy olyan cég számára elfogadhatatlan, ami épp egy új zászlóshajónak nevezhető terméket publikált. Egy nagyobb cég (ami a tőzsdén is kereskedik a részvényeivel, tehát publikus) ezt a szituációt el tudta volna kerülni, ha alapvető PR-os és marketinges stratégiákat alkalmaz. Az irónia a DFC szerint ott rejlik, hogy bár a CDP iránti bizalmunk megrendült, a Cyberpunk 2077 így is hosszú távú sikerre számíthat. A cég viszont lehetséges, hogy egy felvásárláson fog átesni!
Tehát azzal, hogy a CDPR elrontotta a Cyberpunk 2077 rajtját, ajtót nyitott a nagyobb pénztárcájú cégeknek, hogy őket felvásárolják. Hajjaj…
Forrás: DualShockers, PCGamer, PSL