Cyberpunk 2077: a CD Projekt RED stúdióvezetője reagál Schreier írására

A kutyakomédia folytatódik: Adam Badowski, a CD Projekt RED stúdiójának vezetője reagált a Bloombergen olvasható (és tegnap már taglalt) írásra.

Badowski a Twitteren reagált Jason Schreier cikkére, ami például azt is mondta, hogy a 2012-ben bejelentett Cyberpunk 2077-en nem is dolgoztak 2016 végéig, mert ekkor a CD Projekt RED (innentől csak CDPR) megnyomta a reset gombot (addig külső nézetes játéknak tervezték falfutással). A 2018-as E3-as demóban sok ígért feature és funkció lett bemutatva, de állítólag a CDPR még nem is véglegesítette, és nem programozta meg a játékmenet érintett rendszereit, ezért például az autós leselkedés (ambush) hiányzik a végleges verzióból. A fejlesztők szerint több hónapot is kidobtak az ablakon, mert aközben inkább a fejlesztésre kellett volna törekedniük.

Badowski elutasítja, hogy a demó kamu lett volna, mert a játékfejlesztés nonlineáris folyamatát kifejezték vele, és bevallottnak félkésznek (work-in-progress, WIP) nevezték, és hozzátette, hogy a végleges játék szebben néz ki és jobban játszható a demónál. Úgy véli, hogy 20 fejlesztő nyilatkozataiból kiindulni túl merész, és ebből adódóan nem korrekt azt állítani, hogy szerintük 2020-ban nem lett volna jó ötlet kiadni a belső nézetes RPG-t. Megbízhatatlannak nevezte a forrásokat, ugyanis nem vállalták a nevüket (de ez ilyen esetekben megszokott, mert talán meg is szeretnének az érintett emberek élni valamiből, mert ha nevén nevezte volna őket Schreier, a CDPR vezetősége már rég kirúgta volna az érintett feleket…).

Badowski arra is reagált, hogy a nem lengyel stábtagok kényelmetlennek érezték magukat, amikor ők nem vehettek részt a párbeszédben a nyelv ismeretének hiánya miatt. Szerinte a céges hivatalos kommunikációban kötelező az angol nyelv használata, de egymás között teljesen normális a közös nyelvükön beszélni, ugyanis a CDPR 44 nemzetiségből alkalmaz dolgozókat. Szerinte, ha az a kérdés, hogy nehéz-e egy másik országba, kultúrába mozdulni, hogy ott éljenek és dolgozzanak, akkor igen a válasza rá, de ez a világban minden cégre érvényes, ők pedig csak igyekeznek könnyíteni ezen a váltáson.

A DFC Intelligence, egy piackutató cég jelentése szerint ha a fogyasztók tudtak volna arról, hogy a Cyberpunk 2077 konzolos verziói bugosak, akkor a helyzet elfogadható lett volna. Napjainkban a játékfogyasztók okosak, és hajlandóak elfogadni korai hozzáférésű, bugos játékokat (mondjuk ez általánosítás – az élő szolgáltatásos, live service címek között is van ilyenre példa…), de őszintén tudni szeretnének arról, ha egy félkész termék vár rájuk.

A CD Projekt (CDP) részvényeinek értéke 50%-kal (!) csökkent decemberben, ami egy olyan cég számára elfogadhatatlan, ami épp egy új zászlóshajónak nevezhető terméket publikált. Egy nagyobb cég (ami a tőzsdén is kereskedik a részvényeivel, tehát publikus) ezt a szituációt el tudta volna kerülni, ha alapvető PR-os és marketinges stratégiákat alkalmaz. Az irónia a DFC szerint ott rejlik, hogy bár a CDP iránti bizalmunk megrendült, a Cyberpunk 2077 így is hosszú távú sikerre számíthat. A cég viszont lehetséges, hogy egy felvásárláson fog átesni!

Tehát azzal, hogy a CDPR elrontotta a Cyberpunk 2077 rajtját, ajtót nyitott a nagyobb pénztárcájú cégeknek, hogy őket felvásárolják. Hajjaj…

Forrás: DualShockers, PCGamer, PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu