Az álláshirdetések alapján pár dolgot megtudtunk arról, hogy mit is tervez a The Division játékok mellett az Avataron dolgozó Massive az ölükbe hullott Csillagok háborúja licenccel.
A Massive weboldalán található állásajánlatokból kiindulhatunk azért. Egy, a jelenetekért felelős narratívatervezőt, egy senior játéktervezőt, illetve egy senior írót keresnek a még nagyon kezdetleges állapotban levő játékhoz. A senior írótól a svéd csapat elvárja, hogy meggyőző tárgy-, és küldetésjellemzéseket tudjon írni, és ezeknek a háttértörténetet is ki kellene bővítenie. Az lesz a célja, hogy a karakterfejlődéseket megvalósítsa, továbbá a sztori fontosabb pontjait is előre tudja gördíteni a párbeszédek, illetve más narratív elemek segítségével.
Ebből az következik, hogy egy komolyabb RPG-s élménnyel számol a Massive, és bár a The Division mindkét részében voltak RPG-s elemek, azok nem nagyon rendelkeztek részletesebb küldetésjellemzésekkel, így inkább egy hagyományos RPG felé tarthat a stúdió, ami még kiemeli, hogy narratív elemeket kell a senior írónak terveznie, hogy egy valóságalapú narratívával rendelkezzen a játék, miközben az a Star Wars IP-jében marad. A valóságalapú gondolat miatt hagyományosabb harcra tippelnénk, nem pedig az Erő igénybevételére. Magyarul: földhöz ragadtabb alkotás készülhet a Massive Entertainment berkein belül. (A The Division játékok lövöldözős címek voltak, úgyhogy ez nekik is nagy változás lehet. Az Avatar is valószínűleg már el fog térni ettől.)
A senior játéktervezőnél kiemelték, hogy harcokkal is rendelkezni fog a Star Wars RPG. Lesznek olyan lények, akik ellen küzdenünk kell, továbbá olyan karakterek is várnak majd ránk, amik nem lesznek velünk ellenségesek. NPC-k is lesznek, ami ismét a hagyományos RPG-s megközelítés felé nyit. A filmjelenetes narratívatervezőnek pedig azt írják, hogy innovatív küldetéseket kell létrehozniuk, amik a játék összességével azonos dinamikával rendelkeznek, így mellékküldetésekre is érdemes lesz felkészülnünk.
Szóval ezekből kimondhatjuk: egy hagyományosabb RPG fejlesztésére vállalkozott a Lucasfilm Games felügyelete alatt a Ubisoft és a Massive Entertainment. Érdekesnek hangzik, de ha olyan tucat-RPG lesz, amit mostanában a Ubisoft csinál (komolyan, egy vázra felrakhatjuk az Assassin’s Creedet és a Watch Dogsot…), akkor még lehet ebből átlagos végeredmény.
Forrás: PSU