Érdekes ötlet a stúdiótól, amiben rendületlenül bízik Andrew Wilson, az Electronic Arts vezérigazgatója.
Dorian Kieken korábban a BioWare fejlesztésekért felelős rendezője volt. Ő a The Gamernek elmondta, hogy az első Mass Effect megjelenése után (tehát 2007-ben) a csapat elkezdett új koncepciókkal foglalkozni, miközben a Mass Effect IP-jén belül maradtak. Volt egy olyan koncepciójuk 2008-ban, ahol egy Han Solo-féle karaktert irányíthattunk volna egy Star Control-szerű játékban a Mass Effect univerzumán belül. Kieken szerint a cél az univerzum kiterjesztése lett volna, és a trilógiával párhuzamosan szerették volna fejleszteni ezt.
Kiekennek tetszett az ötlet, hogy egy „szürkébb” karaktert irányíthattunk volna. A Mass Effecten belül ez egy kalóznak vagy csempésznek felelt volna meg. Szerinte így a világot egy másik szemszögből láthattuk volna a kiválasztott szuperkatona (parancsnok) helyett. Ez hasonló lett volna ahhoz, mintha a Star Wars univerzumát nem Jediként fedeztük volna fel, vagy ha a Warhammer 40K világot nem űrtengerészként (Space Marine-ként) vizsgálnánk. Hozzátette, hogy a szürkébb típusú karakterek (akik nincsenek jóként vagy rosszként meghatározva és nem tartoznak valamilyen kaszthoz) megnövelhetik a felfedezésfaktort, mert nem világmegmentőként vagyunk beállítva.
Andrew Wilson, az Electronic Arts vezérigazgatója a kiadó negyedéves pénzügyi jelentése során a korábban már taglalt Battlefield mellett a BioWare-ről is mondott pár gondolatot. Szerinte ez egy hihetetlen stúdió, ahol hasonló jelzővel rendelkező emberek csinálnak hihetetlen dolgokat. A mostanában nem valami sikeres csapat (Mass Effect: Andromeda, Anthem…) szerinte azért nem volt olyan átütően sikeres, mert az utóbbi néhány év során az innováció és a kreativitás párosával foglalkoztak. Emiatt Wilson azt mondja, hogy az Electronic Arts magabiztos a BioWare fejlesztési menetrendje iránt. Ebbe beletartozik a Dragon Age és a Mass Effect új része is.
Casey Hudson és Mark Darrah távozásáról pedig azt mondta, hogy velük megmaradt a baráti viszonya, és a kiadó nagyra becsüli mindkét távozót, de ez időről-időre természetes folyamat a kreatív szervezetekben. Az új vezetéssel kapcsolatban is jó véleménye van, és az ott dolgozó emberek naponta innovációt és kreativitást teremtenek. Alig várja, hogy a BioWare új projektjeiről a közeljövőben beszélhessen. A Mass Effect: Legendary Editiont szerinte a rajongók nagy pozitivitással fogadták.
Azért rosszat nem mondhat a részvényeseknek a stúdióról…