Mass Effect: a fejlesztőket is megosztotta a 3. rész vége; költséghiányos volt az Andromeda

A Mass Effect két – jelenleg – utolsó részéről megtudtunk pár érdekességet.

Jay Turner, a Mass Effect 3 írója a The Gamernek  elmondta, hogy a játék eredeti befejezésétől annyira kiborult, hogy mielőtt a fejlesztéssel elkészült volna a BioWare, ő átigazolt egy másik csapathoz. Amikor ő játszott a Mass Effect 3-mal, elfogadhatónak tartotta a befejezést, mert úgy gondolta, hogy ez a rész lesz a trilógia lezárása, de miután újra nekiült az egésznek, rájött, hogy a játékok során meghozott döntései csak a befejező jelenetben használt robbanások színét változtatta meg, és ez nem esett jól neki.

Patrick Moran, aki a Mass Effect 3 multiplayerjén dolgozott (ez a Mass Effect: Legendary Editionben nem lesz ott!) senior játékmenet-tervezőként, azt mondta, hogy a csapat jelentős része elutasította a befejezést. Emlékszik arra, amikor átolvasta a történet főbb pontjait, és dühös lett, mert az addigi döntései lényegében nem számítottak. Elküldött egy emailt, amiben a befejezésre kérdezett rá, de választ nem kapott. Szerinte a Mass Effectet fejlesztő csapat egy hadihajó csapattagjaihoz volt hasonlítható – mindenkinek szigorú jelentési rendszere és felelősségvállalási mértéke volt, a kisebb csoportok vezetői pedig évek óta vártak már az előléptetésre. Mindenki betartotta a parancsokat, lehetőleg zajkeltés nélkül.

A Mass Effect: Andromedáról pedig Neil Pollner, egy író azt nyilatkozta, hogy a Mass Effect skálája egészen kiterjedt volt, és emiatt mindig ott volt a lehetőség arra, hogy a Mass Effect: Andromedában egy teljesen új, hatalmas élményt kaphassunk sok újdonsággal (új fajok – 10-zel számoltak! -, új háttértörténet, teljesen új galaxis…), de a költségvetésük nem volt valami nagy, ezért mindössze két új fajra futotta a Remnanton kívül. Az eredeti trilógia egyik erőssége az volt Dorian Kieken, a dizájnrendező szerint, hogy a legtöbb földönkívüli karaktert könnyű volt cosplay formában életre kelteni, kivéve a Hanart, de szerinte nem szabad lebecsülni a cosplayesek kreativitását. A Mass Effect: Andromeda célja az volt, hogy új fajokat mutathassanak be, amik továbbra is a cosplay határain belül maradnak, és ezért nem valósultak meg közülük őrültebb koncepciók.

…és ezeket valószínűleg nem fogjuk látni Chris Helper, egy másik ex-BioWare-es író szerint, ugyanis a BioWare birtokában vannak azok, és szerinte 100%, hogy soha nem fogják felhasználni azokat… és most engedélyük sincs róluk beszélni.

Forrás: PSL, PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu