A többször is nyers kifejezésekkel élő Fares (aki filmrendezőből avanzsált játéktervezővé) jobbnak látja a Sony stratégiáját a Microsoftéhoz képest.
Fares korábban azzal híresült el, amikor a The Game Awardson bemondta, hogy – és itt szó szerint kell idéznünk! – „b____a meg az Oscar-díj”, aztán nemrég az Xbox Series elnevezési stratégiáját nevezte követhetetlennek a saját stílusában. Fares most a GamingBoltnak adott interjút, ahol a Sony stratégiáját jobbnak nevezte a Microsofténál, de a redmondi cég megközelítését sem fitymálta le. Fares beismerte, hogy nem nagyon érdeklik a konzolok (ezt korábban is mondta már), mert az ő figyelmét inkább a játékok keltik fel. Ő inkább a Sony stratégiájának rajongójaként kezeli magát, ugyanis több egyedi IP-t készítenek, illetve olyan játékokra összpontosítanak, amikben a történet nem csak egy másodlagos tényező.
Reménykedik, hogy a Microsoft is hasonló irányba megy el, mert nem biztos abban, hogy a[z Xbox] Game Pass-szal mit is fognak adni neki. Szerinte, ha nincsenek játékok, akkor nem látja értelmesnek a Microsoft előfizetési modelljét. Hozzátette, hogy nem kezeli háborúnak, ami a Sony és a Microsoft között történik, mert úgy látja, hogy az Xbox-vezér Phil Spencer is úgy beszél a Game Pass-ról, hogy szeretné PlayStation 5-ön is látni a modellt. Szerinte az egész csak a játékokról szól, semmi másról. És tény: a Sony főleg egyjátékos, történetorientált exkluzív címekkel tervez, és az előző konzolgenerációban ez azért be is jött a cégnek.
Amúgy Josef Fares következő játéka is ugyanolyan megközelítést használ az EA Originals (az Electronic Arts indie címeknek szánt kiadóágazata) alatt, mint az azt megelőző A Way Out: kooperatív, két játékost igénylő rendszerről beszélhetünk. Az It Takes Two március 26-án fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Steam, Origin), PlayStation 4-re, illetve Xbox One-ra.
Forrás: PSU