A Metro-sorozat fejlesztői szerint a kisebb next-gen Xbox számára nem a kevesebb RAM lesz hosszabb távon problémát okozó tényező, hanem egy másik eltérés fog fejfájást okozni.
Az Xbox Series X-nek 16 GB GDDR6 memóriája van 320 bites buszon. Ebből 10 GB 560 GB/s-t tud, 6 GB pedig 336 GB/s sávszélességre képes. Az Xbox Series S-ben 10 GB GDDR6 memória van 128 bites busszal, és ebből 8 GB 224 GB/s-en, a maradék két gigabyte pedig 56 GB/s-en megy. A processzor majdnem megegyezik a két Xbox Series konzolban, igaz, az Xbox Series X-ben 0.2 GHz-vel gyorsabb, továbbá a „nagytesóban” 32-vel több CU (számítási egység – computing unit) van a GPU-ban. Ezért van az, hogy az Xbox Series S 1080p-re, maximum 1440p-re hajt (azért nemrég hallottuk, hogy a Crash Bandicoot 4: It’s About Time felskálázott 4K-t tud majd ezen a konzolon is…?), míg az Xbox Series X 4K-ra törekszik.
A WCCFTech interjút készített Oleksandr Shyshkovtsovval, a 4A Games technikai vezetőjével. Szerinte az ukrán csapatnak a RAM jelenleg nem okoz problémát, viszont a GPU teljesítménye a jövőbeli játékok számára még bökkenő lehet. A stúdió jelenlegi renderelője 4K felbontásra és 60 FPS-re van tervezve, és ha bármit is módosítanának ezen, az számukra sok értékes újraszámítást igényelne, ami magyarul annyit jelent, hogy a teljesítmény is romlana. Jelenleg egy köztes, kényszermegoldás van csak, amit használnak, és ezzel sem elégedett Shyshkovtsov.
A 4A Games amúgy egy új Metro játékon, egy Metro multiplayer spinoffon, illetve egy új IP-n is dolgozik. A Metro Exodus pedig next-gen frissítést kap, így az Xbox Series S esetében 1080p felbontáson, 60 FPS frame rate-tel futhat például teljes sugárkövetéses (ray tracing) megvilágítással.
Hallottunk már egyet s mást a fejlesztőktől – a Fatshark szerint például az Xbox Series S nem jelentős hátráltató tényező, de ennek ellenkezőjét is mondták mások. Úgyhogy itt a Microsoft még a fejlesztőket is szépen megosztotta.
Forrás: WCCFTech