Nem lesz azonnal közvetlenül Andrew Wilson irányítása alatt az új zsákmány.
Tavaly év végén nagy meglepetés volt azt hallani, hogy a Take-Two árajánlatot tett a Codemasters felvásárlására (és „a kódmesterek” alá tartozik a Slightly Mad Studios is), de az Electronic Arts ezt felüllicitálta, a vezetőség rábólintott, és már hivatalosan is lezárták a felvásárlási folyamatot, így a Codemasters papíron is az Electronic Arts alá tartozik, az ár pedig elég szép 1,2 milliárd dollár volt (kb. 360 milliárd forint).
A szkepticizmus jogos lehet, ha az EA Black Boxra, illetve a Ghost Games két stúdiójára gondolunk. Ezeket az Electronic Arts bezárta (de lehetne még sorolni, kezdve a Visceral Gamesszel…), és talán pont ezen aggódó hangok miatt mondta Matt Bilbey, az Electronic Arts egyik vezetője egy közleményben az IGN-nek, hogy nincs miért félni: az Electronic Arts nagy rajongója a versenyzős játékok műfajának, és ezért régóta tisztelte az Andrew Wilson vezette cég a Codemasterst.
Az Electronic Arts célja az, hogy a Codemasters által teremtett sikerekre építve egy fényes, briliáns és izgalmas jövőt teremtsenek a műfaj kedvelőinek a játékokkal, amiket minden eddiginél több játékos kezébe el szeretnék juttatni. (Itt hozzáfűzünk egy személyes gondolatot: talán pont emiatt készül az Electronic Arts Project Atlas néven futó streamelő szolgáltatása…?)
Bilbey szerint a Codemasters az egyik legerősebb kreatív kollektívához csatlakozik a DICE, a Respawn, a BioWare, a Criterion, vagy az EA Sports mellé, és a közös tapasztalat és tudás mindenkinek jelentős innovációt jelent. Az Electronic Arts minden támogatást meg fog adni a Codemastersnek, hogy közösen legyen sikerük, és tudja, hogy erős jövő áll előttük. Addig is egy független alcsoport marad a cég, ami az F1, a DIRT,a DIRT Rally, a GRID, és a Project CARS IP-ivel erősíti az Electronic Arts portfólióját.
Forrás: PSL