Ahogy a Hardsuit Labsnél, úgy a Techland esetében is bajok lehetnek…
Amikor a Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2-ről írtunk ma, megemlítettük, hogy a második részekkel csak bajok vannak. A Dying Light 2 esetében is ez áll fenn – a jelenleg ismeretlen időpontban érkező játékról a TheGamer főszerkesztője, Kirk McKeand írt a kulisszák mögé betekintve.
A stúdió munkakörnyezete küszködő helyzetet ábrázol, és több olyan dolgot is megemlített, ami biztosan nem kedvez a Dying Light 2 fejlesztésének. McKeand tíz jelenlegi és ex-Techland alkalmazottal beszélgetett el, és természetesen mindenki anonimitást kért. Szinte mindenki arra utalt, hogy a Techland autokrata menedzsmenttel, rossz tervezéssel, illetve frusztráló munkakultúrával rendelkezik, és ezek mind felülről „csorognak a fejlesztők nyakába”. A cég vezetősége a morálra, továbbá a dolgozók munkamenetére is ártó hatással vannak, ami cserébe a játék fejlesztését lassítja tovább (mert a koronavírus-világjárvány már amúgy is behúzta a lengyeleknél is a kéziféket).
A legtöbb baj a nyilatkozatok alapján a magasabb beosztású Techlandesek miatt van, és meg lett említve Pawel Marchewka, a cég vezérigazgatója is. McKeand azt hallotta a megkérdezettektől, hogy Marchewka és több menedzser is elutasította a stúdió tapasztaltabb embereinek elképzeléseit, amik így még több akadályt gördítettek a fejlesztés útjába. Amint egy profibb illető olyan dolgokat kezd tanácsolni a stúdióban, ami a vezetőség szempontjától eltérő, lassan elkezdik félreterelni őket a projekttől, és így végül kirúgják őket – a Techlandes karrier így abból áll, hogy szó nélkül mindent végre kell hajtani, amit a főnökök mondanak…
Korábban a Techland felbérelte Marc Albinetet, aki játékrendező volt az Ubisoftnál, és abszolút veteránnak mondható az iparban a maga 30 évnyi tapasztalatával. A feladata az volt, hogy a stúdió tervezési folyamatait áttekinthetővé szabja át. De hiába: a munkamenettel kapcsolatos tervezetét a vezetőség elutasította! Az utóbbi két hónapban legalább 20 alkalmazott lépett le a Techlandtől a cikk szerint. Emiatt a Dying Light 2 narratíváját az egyik forrás szerint kb. hatszor írták át. Emiatt pedig sokaknak fogalma sincs, hogy a végleges verzió milyen is lesz. A stáb megtartásáról Marchewka azt mondta a TheGamernek, hogy a játékfejlesztés kemény munka, és normális az, ha néha a munkahely megváltozik, és új kihívások után kutatunk. Sajnálja, hogy néhány alkalmazott távozott, de mindenkinek a legjobbakat kívánja.
És ez csak a jéghegy csúcsa. Biztos, hogy ezt a témát még boncolgatni kell majd!
Forrás: The Verge