Több tíz millió dollárt költött a cég arra, hogy például a Red Dead Redemption 2-höz hasonló kaliberű egyjátékos címek is a Stadia kínálatát erősítsék.
A Bloombergnek író Jason Schreier írása szerint a Rockstar Games imént említett játéka mellett a Ubisoft meg nem nevezett címeire is két kézzel szórta a pénzt, hogy azok mind ott legyenek a streamelő szolgáltatáson. És ez nem is exkluzív megállapodásokról szólt, csak arról, hogy legyenek Stadia portok! Ennek ellenére is elmaradtak a kitűzött számoktól a kontrollerértékesítések és a havi aktív felhasználók száma is.
Schreier szerint a sztori visszavezethető a korábban a PlayStation brand felépítésében kiemelkedő szerepű Phil Harrisonhoz. A Google-n belül sokan úgy gondolták, hogy a Stadiát lassan, óvatosan kellett volna elindítani, és a béták során az új funkciókat ki lehetett volna próbálni, de ezzel szemben Harrison egy konzolszerű, csili-vili rajtot akart, ami… most már kimondhatjuk: nem nagyon jött össze a Google-nek. A plusz/exkluzív tartalmakért a Stadia Games & Entertainment (SG&E) lett volna a felelős, amiről nemrég írtuk már, hogy game over, és az ex-Ubisoft, ex-EA Motive Jade Raymondnak megint új munkahelyet kell keresnie. Az SG&E koncepciói viszont nem nagyon léptek túl a prototípus fázison. Az egyik projekt Schreier szerint a Google Assistant és a Tamagotchi keveréke lett volna, amivel több lénnyel beszélhettünk volna. Ez nem nagyon hangzik úgy, ami egy killer app lehetett volna.
De van egy másik írás is, amit idefűzhetünk: a Wired is megvizsgálta a SG&E zuhanását, ami amiatt történt, mert a Google nem értette meg a szoftverek és a játékok közötti fejlesztés különbségeit. Utóbbiban pedig értelemszerűen tapasztalatlan volt a cég. A Stadia egyik forrása szerint a Google egy jó mérnöki és technológiai cég, de tartalomkészítés tekintetében olyan szerepekre lett volna szükség, ami a cégen belül nem nagyon létezik. A Wired forrásai szerint komoly belső problémák voltak, és a fejlesztőknek a Stadia-technológia bemutatására kellett törekedniük a játékaik taglalása helyett.
Tavaly áprilisban létszámstopot hirdetett a Google, mielőtt a SG&E második, kaliforniai stúdiója stábja teljesen kialakult volna (az első Montrealban volt), és ez állítólag Google elkötelezettséggel kapcsolatos hiánya miatt volt. Lassan javult a helyzet, mert a fejlesztői eszközökhöz hozzáférhettek, és teljesítménytesztek is történtek, de a létszám nem nőtt tovább. Harrison pedig január végén azt mondta, hogy a SG&E jó úton haladt a változatos (diverzív), tehetséges csapatépítés tekintetében, és erős Stadia-exkluzív játékkínálatnak alapoztak meg ezzel. Ez mind szép és jó, de öt nappal később jött a SG&E bezárásáról a hír!
A Wired szerint a Google és az Amazon is hasonló cipőben jár (lényegében korlátlan büdzsé, nem sok jó eredmény a játékfejlesztésben), és két forrás szerint a Google jobban járt volna a Microsoft megközelítésének lemásolásával: egyszerűen jobban jártak volna, ha en bloc felvásárolnak több játékfejlesztő stúdiót, és hagyják csinálni a dolgaikat, amiket a cég finanszírozhatott volna. (A Google mindössze egy stúdiót vásárolt fel!) A Google-nek egy forrás szerint el kellett volna fogadnia a lépésről-lépésre elvet, és ha tényleg a játékpiaci helyük fontos lett volna, akkor bevállalták volna a kezdeti veszteségeket, amik később megtérültek volna. (A konzolokat is eleinte veszteséggel értékesítik.)
A Google tehát nem volt türelmes, és nem látta át, hogy mit is kellene csinálni…