A Frogwares és a Nacon (korábban Bigben Interactive) között egyre komolyabban elmérgesül a helyzet.
Röviden összefoglaljuk, mi történt eddig: a Frogwares arra kért mindenkit, hogy a The Sinking City-t ne vegyük meg az új Steames kiadásban, a Nacon bemondta, hogy ők finanszírozták a játék fejlesztését, mire az ukrán stúdió bemutatta, hogy a francia kiadó lényegében egy tört verziót tett elérhetővé a Valve digitális felületén.
A jelenleg a Sherlock Holmes: Chapter One-t fejlesztő csapat – a Vice tudósítása szerint – lépett is a szerintük illegális (és általuk videóban bemutatott) verzió ellen: egy DMCA-követeléssel éltek, ami miatt most már hiába keressük a Steamen a Lovecraft-műből építkező játékot. (A GamesPlaneten a Frogwares szerint is hivatalos verziót megtalálhatjuk.)
Erre persze a kiadó is reagált a céges weboldalán található közleménnyel… Itt azt írják, hogy a Nacon folyamatosan arra kérte a párizsi bíróság döntése alapján a Frogwares-t, hogy a The Sinking City legyen ismét elérhető a Steamen, ugyanis ennek meg nem valósulása esetén a szerződésben foglaltak alapján egy külsős, harmadik fél tenné elérhetővé Gabe Newell boltjában a játékot. (Tehát megerősítették, hogy egy másik stúdióval belenyúltak!) Ezután a Nacon szerint a Frogwares az ő tudomásuk nélkül – és az ő jogaikat megsértve – próbálta feltenni a Steamre anélkül, hogy a franciákat megnevezték volna kiadóként.
Ezért szerintük ez tiszta bizonyíték arra, hogy technikai akadálya nincs a The Sinking City visszatérésének. A helyzetet a Nacon szerint egyedül a Frogwares teremtette. A kiadó lehetővé tette a játékosoknak, hogy a Steamen hozzáférhessenek a játékhoz, megnevezve az ukrán stúdiót, akik továbbra is részesedést kapnak az értékesítésekből (és a jogdíjakat teljes mértékben kifizették). Hozzátették, hogy 8,9 millió eurót (kb. 3,2 milliárd forintot) fizettek a Frogwaresnek a fejlesztési költségekért és jogdíjakért. Továbbra is készek jogi úton fellépni ellenük, de közben ellent is mondanak maguknak (a bírók szerintük folyamatosan az ő javukra döntöttek, de valahogy mégsem valósult meg a Nacon akarata…).
Ez egyre inkább elfajuló ügynek tűnik…
Forrás: Gamesindustry, WCCFTech