Belgium és Hollandia után egy újabb ország csaphat erősen az asztalra az Electronic Arts által csak „meglepetés-mechanikának” nevezett lootboxokkal szemben!
A Bundestag elfogadott egy olyan fiatalvédelmi (Jugendschutzgesetz) törvénymódsítást, ami hatására a videojátékoknak egyértelműen ki kell mutatniuk, ha azok lootboxokkal rendelkeznek. A reformjavaslat így a „dobozokkal” szemben elég erősen felléphet. A Der Spiegel tudósítása szerint, ha a Bundesrat (Németország Szövetségi Tanácsa, mondhatni a felsőház, míg a Bundestag az alsóháznak felelne meg a törvényhozásban…) elfogadja a javaslatokat, akkor már a tavasz folyamán bevezethetik azokat! Röviden: az ilyen játékok – ha a Bundesrat is rábólint a javaslatra – csak 18+ korosztály számára lesznek értékesíthetőek!
A lootboxok révén történő monetizáció az egyik „interakciós kockázatnak” felel meg, ami befolyással lehet a jövőbeli játékok korhatár-besorolására (itt kiemelnénk, hogy Németország nem a pán-európai PEGI rendszerét alkalmazza!). Felix Falk, a Game vezetője (a Game egy német ipari kereskedelmi szervezetnek felel meg) azt mondja, hogy a módosított törvény révén a szülők tudomást fognak szerezni ezekről a bizonyos kockázatokról az érintett játékok vásárlása során. Innentől az USK (a német korhatár-besorolással foglalkozó bizottság) felelőssége lesz az, hogy a szabályzatokat konkretizálja, illetve a korhatárbesorolás folyamatában meghatározott követelményeket is meg kell neveznie.
Úgyhogy ezzel az európai játékpiac egyik legfontosabb országa (a játékokon belüli költekezés megközelítőleg 3,9 milliárd euró volt 2019-ben csak Németországban!) is megkezdte a lépéseket a lootboxok ellen. Tavaly szeptemberben már az Egyesült Királyság kormánya is nyomozást, kutatást igényelt a lootboxok és a szerencsejáték közötti kapcsolatról. (És lényegében tényleg szerencsejátékról van szó, mert nem tudjuk pontosan, hogy mit is kaphatunk, legtöbbször a pénzünkért.) A hamburgi egyetem 2018-as tanulmánya már kimutatta, hogy a szerencsejátékok bizonyos elemei már gyakoriak a modern videojátékokban. (Elég csak az Electronic Arts sportjátékainak Ultimate Team módjára gondolni…)
A németek tehát kb. ugyanazt a szigort szeretnék alkalmazni, mint a belgák. De ez egy kijózanító pofon lehet még a játékiparnak a jövőben.
Forrás: Gamesindustry, PCGamer