Bár a már hivatalosan is a Microsoft tulajdonában levő Bethesda Softworks ezek után is készíteni fog multiplatform címeket, a Zenimax alá tartozó cég játékai főleg ott lesznek jelen, ahol a Game Pass előfizetői rendszer is.
A redmondi cég a Bethesda Joins Xbox – Roundtable közvetítéssel ünnepelte meg, hogy a Zenimaxot teljes egészében bekebelezte a Microsoft. Itt Phil Spencer, az Xbox-vezér azt mondta, hogy figyelemmel követi a podcasteket és kérdéseket, és emiatt igyekszik a lehető legtisztábban beszélni az ügyről. Nem mondhatja, hogy mindegyik Bethesda-alkotás exkluzív lesz, mert tudja, hogy nem igaz, ugyanis vannak szerződéses kötelezettségeik (pl. a Deathloop, vagy a Ghostwire: Tokyo még PlayStation/PC-exkluzív lesz, időzítetten), amiket be fognak tartani.
A nem Xboxos platformokon levő játékokat is támogatni fogják ezek után is – az ilyen címek közösségeibe továbbra is be fognak fektetni, és lehetnek a jövőben ilyen szerződéses projektek, vagy más platformokon levő örökségek (kollekciókra gondolhatott itt). Az Xboxosoknak pedig azt mondta, hogy a Bethesda felvásárlásával olyan exkluzív címek juthatnak el azon platformokra, ahol a(z Xbox) Game Pass jelen van. Szerinte az Xbox egy fényes jövő előtt áll, így a fogyasztók is így készülhetnek.
Az Xbox-vezér eközben arról is beszélt, hogy az id Software képességei révén például a The Coalitionnel és a 343 Industriesszal is együttműködött a külső-, és belső nézetes lövöldözős játékaikon. Az Xbox jövőjéről még annyit mondott, hogy a sok stúdiójuk sok eltérő projekten dolgozik. Az idTech engine-ről azt állítja, hogy ezt el szeretné vinni a következő szintre, azaz lehetséges, hogy a saját engine-jük (mivel felvásárolták a Zenimaxot, így övék lett a technológia) az egész Xbox Game Studios szervezeten belül máshol is felbukkanhat (és így nem kell az Epic Gamesnek fizetni, ugyanis a The Coalition eddig az Unreal Engine-nel dolgozott).
Végül a Microsoft bejelentette, hogy a Bethesda tulajdonlása révén már semmi akadálya sincs annak, hogy a Game Pass szolgáltatás része legyen a kiadó több alkotása is. Így kapásból húsz címmel bővítenek. Ehhez nem is kell sokat hozzátennünk, úgyhogy csak felsoroljuk őket: Dishonored Definitive Edition (konzol – Xbox One/Xbox Series, PC, felhő), Dishonored 2 (konzol, PC, felhő), DOOM (1993-as; konzol, PC, felhő), DOOM II (konzol, PC, felhő), DOOM 3 (konzol, PC, felhő), DOOM 64 (konzol, PC, felhő), DOOM Eternal (konzol, PC, felhő), The Elder Scrolls III: Morrowind (konzol, PC), The Elder Scrolls IV: Oblivion (konzol, PC), The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition (konzol, PC, felhő), The Elder Scrolls Online (konzol, felhő), The Evil Within (konzol, PC, felhő), Fallout 4 (konzol, PC, felhő), Fallout 76 (konzol, PC, felhő), Fallout: New Vegas (konzol), Prey (2017, konzol, PC, felhő), RAGE 2 (konzol, PC, felhő), Wolfenstein: The New Order (konzol, PC, felhő), Wolfenstein: The Old Blood (konzol, PC, felhő), Wolfenstein: Youngblood (konzol, PC, felhő).
A játékok március 12-étől lesznek a Game Pass kínálatában.
Forrás: Gematsu, Gematsu, WCCFTech