Howard elég erős önkritikával élt a Bethesda Game Studios jelenleg legújabb játékával kapcsolatban.
A Bethesda Joins Xbox – Roundtable közvetítésről ma már beszámoltunk, de Todd Howard nyilatkozatát még nem néztük meg. Amikor a Fallout 76 2018 őszén megjelent PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re, már sokan sejtették a megjelenés előtti béta során, hogy a Bethesda Game Studios alkotása túl nagy fába vágta a fejszéjét (online-központú Fallout, nem pedig egyjátékos). Howard azt mondta, hogy amikor ez a játék megjelent, rengeteg bajuk volt, sok embernek okoztak csalódást, és lényegében alig volt bármi is, amit ne szúrtak volna el.
Technikai hibák, gyenge teljesítmény, az NPC-k hiányoztak – Howard szerint a szolgáltatásos modell a Microsoft alatt könnyebb lesz, mert a redmondi cég segíteni fog nekik, így a következő címeik (pl. épp a Starfield, vagy a The Elder Scrolls VI) a megjelenéskor jobb állapotban lesz, mivel a Microsoft a tesztelésben is segíteni fog nekik, és a Game Passon keresztül a nyilvános béta is könnyebben megvalósítható lesz.
Howard szerint, ha a Fallout 76 része lett volna az Xbox Game Passnak, a játék első néhány hónapja könnyebb lett volna, és korábban már megbánta, hogy nem volt ingyenes (előrendelést nem igénylő) béta a játékból, ami amúgy tavaly júliusban csatlakozott a Microsoft előfizetéses rendszeréhez. Még arról is mesélt, hogy amikor Howard felhívta Phil Spencert, az Xbox-vezért, ő több emberrel is összehozta a játékfejlesztőt, mert ezen egyének is hasonló játékokat fejlesztettek, és ők aggregát adatokkal segítettek a Bethesdának a legnagyobb problémák megoldásában.
Mivel most már jogilag is a Microsofté a Bethesda, remélhetőleg megszűnik az a közmondás, miszerint amit a Bethesda Game Studios (itt dolgozik Howard jelenleg a Starfielden – nem biztos, hogy a PlayStation 5 megkapja ezt) kiad, az a megjelenés pillanatában igencsak bugos. Bizakodni lehet. Hogy aztán mi lesz a vége ennek, még nem tudjuk.
Forrás: PCGamer