Az Xbox Series X és az Xbox Series S is az eddiginél jobb konzolos teljesítményt mutathat fel több Bethesda-játék esetében is.
Tegnap már beszámoltunk arról, hogy a Bethesdát (vagyis annak anyacégét, a Zenimax Mediát) en bloc bekebelezte a Microsoft, és emiatt a cég az Xbox Game Passra fog fejleszteni. Ott meg is jelent húsz játék a kiadótól, aminek idTech engine-jét a Microsoft igyekszik majd hasznosítani. A legújabb Major Nelson podcasten Jeff Rubenstein az Xboxtól arról beszélt, hogy a Bethesda játékai közül öt is alkalmazni fogja az FPS Boost technológiát.
Az Xbox Series X erejével ezek a játékok Rubenstein szerint dupla, sőt, akár négyszeres frame rate-re lesznek képesek. Az érintett öt cím már az Xbox Game Pass része (tegnap bővített velük a Microsoft), és ezek mind részesülnek az FPS Boost nyújtotta előnyökből: Dishonored Definitive Edition, The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, Fallout 4, Fallout 76, and Prey (2017). Harminc FPS-ről a legtöbb esetben majdnem 60 FPS-re emelkedik a frame rate, ami egészen jól hangzik, hiszen így gördülékenyebben történik minden előttünk – az pedig sosem árt. Még nem tudjuk pontosan, hogy mikor jön meg nekik az FPS Boost frissítés, de mivel a Microsoft március 16-ára időzített egy új firmware-t, lehet, hogy azzal a frissítéssel jön be az újítás.
Egy hónapja már írtunk az FPS Boostról, így idézzük magunkat: „Ez a nevéből adódóan értelemszerűen bizonyos játékok esetében megnöveli azok frame rate-jét. Paul Eng, az Xbox senior programmenedzsere szerint a visszamenőlegesen támogatott játék esetében akár kétszeres, sőt, négyszeres frame rate-en futhat, ami az eredeti teljesítményhez képest abszolút az ég és föld kategóriának mondható.
Eng hozzátette, hogy a magasabb, stabilabb frame rate finomabb játékmenetet eredményezhet, amiben így akár jobban el is merülhetünk. A Microsoft szorosan együttműködött a fejlesztőkkel, hogy miközben megmarad a játék eredeti célja/működése, az élmény azért javult. Nem mindegyik cím lesz képes az FPS Boostra, a játékok engine-jei gyorsabban rendelhetnek stabilabb élményeket, messze túlmutatva az eredetin, ugyanis azok még az előző generációs hardverre lett tervezve.”
Forrás: WCCFTech