A Ubisoft, az Electronic Arts, illetve a Google után most a Sony Interactive Entertainmentnél talált menedékre a korábban az Assassin’s Creedet elindító Jade Raymond.
Raymond bejelentette, hogy létrehozta a Haven Studios-t, amit a Sony Interactive Entertainment (innentől csak SIE) támogat. A helyszín meg nem lepő módon ismételten Montreal (az EA Motive után a Stadia Games & Entertainment is itt volt, szóval Raymond nem nagyon megy messzire, és mivel a Ubisoftnak is van stúdiója a quebec-i városban, pláne…), és itt Raymond eredeti IP-ken fog dolgozni a Sony-nak.
Raymond a Gamesindustry-nak azt nyilatkozta, hogy egy, a SIE támogatásával elindított független stúdióban teljes szabadsága lesz, hogy a határokat feszegethesse, mert egy olyan kiadó áll mögötte, ami megérti a játékkészítés kreatív folyamatait, továbbá ismert a jó minőség és a játékos-az-első megközelítése miatt. (Ezzel szerintünk burkoltan odaszólt a Google-nek, mert ők a Stadia előtt nem voltak érintettek a játékiparban…)
Hermen Hulst, a SIE Worldwide Studios elnöke hozzátette, hogy a cég örömmel fektet be a Haven jövőjébe, mert megértik a kreatív csapatok nulláról történő felépítésének kihívásait és jutalmát. Raymond pedig a játékipar több nagy franchise-án dolgozott, így ebben is van tapasztalata, emiatt pedig a SIE magabiztos a Haven Studios fényes jövőjében. Az első projektjük már fejlesztés alatt is áll, minimum PlayStation 5-re.
A PlayStation Blogon kicsit több részletet is közölt Raymond a Haven Studios-ról: több olyan fejlesztőt is áthívott ide, akikkel évek óta már közösen dologozott, hogy a játékokkal foglalkozhassanak – mindenkinek ez a szenvedélye. Itt korlátok és akadályok nélkül csinálhatják azt, amihez értenek. Olyan világokat akar létrehozni, ahová a játékosok elmenekülhetnek, majd itt szórakozhatnak, kifejezhetik magukat, és közösségre lelhetnek. A szenvedélyprojektről azt állítja, hogy a Sony-val hisznek a játékok erejében, mert azok örömöt okozhatnak.
És pont ezért Haven a stúdió neve, ugyanis ez magyarul azt jelenti, hogy menedék. Nem csak a játékosoknak, hanem a fejlesztőknek is az kíván lenni. További részleteket nem tudnak közölni, de azért reméljük, hogy nem lesz ez is dugába dőlő terv, amit az Electronic Artsnál és a Google-nél is láttunk már…
Forrás: Gematsu