A Yakuza-sorozat producere felbuzdult azon, hogy a Sucker Punch mekkora sikert is aratott a PlayStation 4-exkluzív Ghost of Tsushimával (ami ráadásul filmadaptációt is kap, erről írtunk nemrég).
Daisuke Sato, a Yakuza (eredeti nevén Ryu Ga Gotoku) producere korábban is mondta már, hogy az eddig nyugati megjelenéssel nem rendelkező Yakuza-játékokat is el lehetne hozni errefelé is, és most, látván, hogy a Ghost of Tsushima mekkora népszerűségnek örvend (holott egy japán történetről van szó!), ismét kijelentette, hogy ő szívesen elhozná a jelenleg csak japánul elérhető felvonásokat, a Yakuza: Kenzant és a Yakuza: Ishint.
Sato a francia Gameblognak beszélt arról, hogy a Yakuza 0 befejezése után a csapat elkezdett a korábbi részek PlayStation 4-es remasterelésén dolgozni. Emiatt a Yakuza: Kenzant és a Yakuza: Ishint arrébb tolták. Viszont már a Ghost of Tsushima megjelenése előtt is ki akarta adni a szamurájsztorikat a nyugaton, mondja Sato, és mivel a Kenzan/Ishin páros pontosan ilyesmi, lenne rá kereslet. Csak akkoriban nem volt idejük rá, ugyanis a SEGA a PlayStation 4-es remastereket tette előtérbe.
Sato hozzátette, hogy a Ghost of Tsushima átütő sikere segített a nyugati játékosoknak abban, hogy érdeklődjenek a szamurájok iránt, így most lehetősége adódhat arra, hogy az eddig elhanyagolt két játék számára is lokalizáció készülhessen. Még megemlítette a Binary Domaint is (ezen is a Yakuza csapata dolgozott, és Sato volt az egyik producere – 2012-ben jött ki ez a TPS PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra, illetve PC-re): ő személyesen szeretné, ha ebből megvalósíthatna egy PlayStation 5/Xbox Series portot, de néhány módosítást megejtene, mert ezekre akkor nem volt lehetősége, és egy-két szekciót át is dolgozna.
A SEGA ha dörzsölt, hallgat Satóra. Mivel a Yakuza egyre inkább kezd mainstream franchise-zá válni nyugaton is (holott a japánul hetes számmal is rendelkező Yakuza: Like A Dragon felborította az eddigi játékstílust!), és most nagy keletje van a keleti kultúrának a videojátékokban is.
Forrás: PSL