A Sony talán túlzottan is a jövő felé tolta el a PlayStation 5-öt, így bár a HDR-re olyan sok panasz nem lehet, az SDR-rel már gondok lehetnek.
A Sony új konzolja alapból mindent High Dynamic Range (HDR) containeren keresztül „ad ki magából”, így a fehérek világosabbak, a feketék pedig sötétebbek lehetnek a kijelzőnkön, már ha az is támogatja a HDR-t. A HDR-t támogató játékok esetében ez szebb összképet eredményez, igen, de ha a régebbi ábrázolási technológiát, az SDR-t (Standard Dynamic Range) használja csak mondjuk a régebbi játék, amit a PlayStation 5-ön nyúzunk, már problémák adódhatnak.
A Digital Foundry egyik szerkesztője, Alexander Battaglia több tweetben is kifejtette, hogy a Sony masinája sajnos nem a megfelelő módon ábrázolja az SDR-es tartalmakat. Ez a visszamenőlegesen támogatott címek esetében is így van. Ez főleg a sötétebb, főleg fekete régiók ábrázolásában okozhat adatvesztést, azaz az itteni részletesség csökkenhet. Emellett a játék színeiben is változások lehetnek, így az SDR újraalkotása nem a legjobb a PlayStation 5-ön.
Battaglia szerint ez nem olyan drámai, mint a két mellékelt kép közötti különbségből adódik (a másodikon van kikapcsolva a HDR, így az OLED kijelző majdhogynem LCD-s szintet mutat), viszont, ha összevetünk egy SDR-es rögzítést, amit a PlayStation 4 Pro-n és a PlayStation 5-ön követtünk el, látni fogjuk, hogy a PS5-ön negatív különbségek adódhatnak.
Erre Battaglia kollégája, John Linneman is ráerősített: szerinte ez komoly probléma a Digital Foundrynak. Az RGB színskálával lehetnek bajok a PlayStation 5-ben, de a fekete szín szintjének megemelése helyett inkább elnyomja a sötétebb árnyalatokat. A PlayStation 5 nem ábrázolja megfelelően az SDR-t, és ha a PlayStation 4-es, Xboxos anyagokat is a képbe hozzuk ugyanazokkal a beállításokkal, akkor az új PlayStationön fekete adatvesztés üti fel a fejét, és emiatt Linneman meg van győződve arról, hogy a PS5-SDR párosítás jelenleg nem működik. SDR a HDR-es containerben, ez jelenleg a jó megoldás szerinte.
Erre lehet azt mondani, hogy a Sony talán túlzottan is a jövőre gondolhatott a PlayStation 5 megtervezésében. Hardveres átszabásra készülhetünk: ilyesmit egy frissített kiadás orvosolni tud. (Itt nem egyből egy Slim modellre kell gondolni: anélkül is van ilyen hardveres revízió.)
Forrás: WCCFTech