Dying Light 2: nem elhanyagolt tényező a PlayStation 4 és az Xbox One

A Techland saját bevallása szerint már jó ideje tesztelik a Dying Light 2 2013-as konzolokra (és azok néhány évvel később felfrissített, erősebb kiadásaira) szánt verzióját. Ezzel talán nem esnek abba a verembe, amibe a CD Projekt RED zuhant a Cyberpunk 2077-tel…

A WCCFTech interjút készített a lengyel stábbal, és itt Tomasz Szałkowszki, a renderelésért felelős rendező elárulta, hogy a Techlandnek a „fő” konzolok számítanak fő prioritással rendelkező hardvernek. Mindent megtesznek, hogy a Dying Light 2 minősége a PlayStation 4-en és az Xbox One-on (alapmodelleken) jó legyen, és a tesztelést itt hamarabb elkezdték a régebbi masinákon, mint más játékaik esetében. Ez kötődik az engine-nel kapcsolatos változásokhoz és a nagyratörő tervekhez, hogy a Dying Light első részével összevetve még nagyobb és összetettebb alkotást tehessenek a közönség elé.

Ez viszont nem jelenti automatikusan azt, hogy a Techland figyelmen kívül hagyná a PlayStation 5-öt és az Xbox Series duót. Ezeket Szałkowszki remek eszközöknek tekinti, ugyanis az input/output sávszélességben és a processzor teljesítményében jelentős előrelépés figyelhető meg. Szerinte – ahogy minden generáció elején – itt is még időre lesz szükségük, hogy megtanulják az új hardverből a legtöbbet kihozni. (Ez az exkluzív címek esetében is így van, mindegy, hogy melyik konzolgyártót nézzük.) Azt tervezik, hogy választhassunk a grafikai minőség (ray tracing), a teljesítmény (60+ FPS) és a 4K felbontás között. A teljesítményen dolgoznak épp, emiatt többet nem mondhat, de igyekeznek mindent belezsúfolni a next-gen kiadásba.

A PC-s verzióban az Nvidia RTX videókártyái révén lesz ray tracing, de Szałkowszki elárulta, milyen további effektekre számíthatunk: az árnyékok, a fény tükröződése a zseblámpánkból, ilyesmi biztosan lesz, és a Techland az Nvidiával az effektek bővítésén dolgozik. A sugárkövetést jó technológiának tartja, és tervezgetnek új lehetőségeket is a DirectX 12 Ultimate révén (pl. változó rátájú shading – VRS), de a mesh alapú shaderek inkább a Dying Light 2 utáni projekthez lesznek jók. A Dying Light 2 jó ideig lesz fejlesztés alatt, így a kutatásuk eredménye a megjelenés után is felüti a fejét, mert a minőség javulni fog. (Azaz később látványában is fejlődhet, ahogy bővítik tartalmában is – utóbbit az első résznél már elkövették.)

A Dying Light 2 talán idén meg fog jelenni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu