Miután az IO Interactive függetlenné vált 2017-ben (a Square Enix mondhatni túllépett rajtuk, és a japán cég náluk hagyta a Hitman IP-jének jogait is), megtörténhetett volna az is, hogy a 47-es ügynök free-to-play legyen.
Az IGN szerint sok cég kopogtatott az ajtajukon a független fordulat után, és az egyikük javaslata az volt, hogy a Hitman free-to-play (F2P) legyen, csakhogy ez a dán csapat elképzelésével nem vágott egybe, így inkább önálló maradt az IO Interactive, ami már saját maga adta ki a Hitman III-at (aminek tartalmi bővítéséről márciusban beszámoltunk – a hét halálos bűn köré építik fel a fizetős és ingyenes DLC-ket). De a Square Enix után elvesztették a hitüket a Hitman franchise-ban, így sok kétség merült fel a jövőjükkel kapcsolatban.
Több befektetővel beszélgettek, és ugye egyikük épp ezt a F2P ötlettel rukkolt elő. Hakan Abrak, az IO Interactive vezérigazgatója szerint bár ez az üzleti modell érdekes, és vannak menő élmények, amik illenek hozzá, a Hitman esetében a 2016-os reboot nem volt erre megfelelő. És mivel a csapat független maradt, alapvető döntéseket tudtak meghozni saját magukkal és játékaikkal kapcsolatban. Így lett a Hitman 2 „teljes” megjelenésű, nem pedig epizodikus. Azt a Warner adta ki, úgyhogy a World of Assassination (a bérgyilkosság világa) trilógia középső eleme is másik kiadótól származott, mielőtt a harmadik részben lehetőségünk adódott volna az előző játékok helyszíneinek importálására.
Az IO Interactive eközben azért nem csak a Hitman III megjelenés utáni tartalmain dolgozik, hanem ott van a terítékükön a hivatalos névvel még nem rendelkező James Bond-játék, a Project 007 is, amiről nemrég szintén beszámoltunk: a fiatal ügynök története teljesen egyedi lesz, így a dánoktól nem csak egy filmfeldolgozás üti majd a jövőben a markunkat.
Talán jobb is, hogy az IO Interactive nem adta be a derekát egy másik cégnek, mert a független megközelítéssel mindenről ők maguk dönthetnek – így ha buknak valamin, ott tényleg nem mutogathatnak másokra.
Forrás: PSL