Az amerikai-iszlám kapcsolatokért felelős tanács szerint a játék egy „arabgyilkos szimulátornak” tekinthető.
A tanács (aminek innentőlaz angol rövidítését alkalmazzuk: CAIR) Washington D.C.-ben található, és a muszlim vallásúak civil jogaiért küzd. Azt kéri a Microsofttól, a Valve-tól és a Sony-tól, hogy ne segítsék a Six Days in Fallujah terjesztését, ugyanis a játék az iraki háborúk egyik legvéresebb csatáját, a Fallujahért zajló második küzdelmet dolgozza fel. Azért kérik a tiltást, mert ez a játék csak normalizálni fogja (vagyis lényegében elfogadottá teheti…) a muszlimok elleni erőszakot az Egyesült Államokban és szerte a világban, írta Huzaifa Shahbaz, a CAIR kutatásért és képviselésért felelős koordinátora.
Shahbaz szerint a játékiparnak le kellene állítania a muszlimok dehumanizálását, és a Six Days in Fallujahhoz hasonló játékok csak azt a célt szolgálják, hogy dicsőítsék az erőszakot, amiben többszáz iraki civil halt meg, plusz ezzel akarják indokolni az iraki háborút, amikkel csak a muszlimellenességet növelik egy olyan időszakban, ahol ennek gyakorisága tetten érhető, és életveszélyes is lehet.
Itt vissza lehetne kanyarodni arra, amiről korábban már szó volt: a játéknak úgy lehetne komolyabb sikere (vagy úgy szerezhetne valódi elismerést), ha meg merné tenni azt a lépést, hogy az amerikai hadsereget igenis antagonisztikus, tehát ellenséges színekben ábrázolja, mert azért nem mindenki volt könyörületes a harcok során az ő térfelükön sem. És tényleg lenne abban is valami, ha a Highwire Games (ők fejlesztik a Six Days in Fallujah-t) és a Victura (ami a kiadói szerepet tölti majd be) tényleg mutatja az iraki civileket is, mert még ezt sem nagyon tették meg, holott ők is irányíthatóak lesznek egyes pontokon.
A Six Days in Fallujah elvileg idén fog megjelenni PC-n (Steamen) és bizonyos konzolokon, feltehetőleg PlayStation 5-ön, Xbox Series X-en és Xbox Series S-en. Most nincsen kiadói posztban a Konami, ami az eredeti bejelentés után nem sokkal, 2009-ben kihátrált a játék mögül.
Forrás: PCGamer