Ezt a Resident Evil: Village rendezője, Sato Morimasa állítja, és mivel az a játék pont ebbe a kategóriába esik, talán nem mond butaságot.
Sato a hivatalos PlayStation magazinnak adott interjújából idéz a WCCFTech, és szerinte kiterjedt annak a lehetősége, hogy egy videojátékban minek a kifejezésére képes. Egy horrorjátékban az immerzió, tehát a benne történő elmerülés a legfontosabb, és a PlayStation 5 technológiája jelentősen hozzá is járul ennek megnöveléséhez. A gyors SSD segítségével a játékosok képesek lesznek átmenettől mentesen (azaz nyilvánvaló töltési idők nélkül) felfedezni a falut, miközben a 3D-s audio technológiájával egy több rétegből álló környezetben találják magukat. A harci jelenetek során pedig a fegyvereik érzékenységét is tapasztalni fogják a DualSense adaptív ravaszainak köszönhetően.
Sato 13 éves volt, amikor az eredeti Resident Evillel játszott, és ijesztő volt számára: abba is hagyta, továbbá a játék tokját is elforgatta, hogy ne lássa rajta a szemet. (Itt megállunk magyarázni ezt: a japán, eredeti Biohazard PS1-es borítóra gondolt. Japánban ez a Resident Evil neve.) Sato azt akarja, hogy napjaink játékosai ugyanazt a félelmet éljék át, mint ő, kihasználva a technológia fejleődését az első rész 25 éve történt megjelenése óta. Ez volt a motiváló erő a Resident Evil: Village fejlesztésében, és ezért bátran ki is jelenti, hogy a horror stílusú játékok számára a PlayStation 5 jó választás.
Neki a PlayStation 5 Tempest Engine 3D audio technológiája az, amit kiemelne a többi közül, mert egy felfedezésközpontú játékban a hang fontos. A Maiden demóban már érzékelni is lehet a hatást, ugyanis a kastély lakóinak lépcsőzését, vagy a sötét cellában valami mozgását erősen hallani lehet. A 3D-s audio hatékonysága túlteljesített Sato elvárásain. A horror műfajban valaminek jelenlétét érzékeltetni fontos, ha nem csak képpel ábrázolnánk azt, így a 3D-s audio mostantól elválaszthatatlan lesz a horrorjátékoktól.
Játéktervezőként pedig a töltési idők eltüntetése halkan is, de forradalminak nevezhető Sato szerint, ugyanis megszűnik a való világba történő visszatérés addig a pár másodpercig (percig?), amíg a játék tölt(ött egy régebbi konzolon mondjuk). Ezért pedig a tempó tervezése fontos lesz, mert ez kelleni fog a játékosok immerziófaktorához, és hogy hosszabb ideig játszhassanak anélkül, hogy az élmény kifárasztaná őket.
A Resident Evil: Village május 7-én jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.
Forrás: WCCFTech