Horrorjátékokra remek a PlayStation 5

Ezt a Resident Evil: Village rendezője, Sato Morimasa állítja, és mivel az a játék pont ebbe a kategóriába esik, talán nem mond butaságot.

Sato a hivatalos PlayStation magazinnak adott interjújából idéz a WCCFTech, és szerinte kiterjedt annak a lehetősége, hogy egy videojátékban minek a kifejezésére képes. Egy horrorjátékban az immerzió, tehát a benne történő elmerülés a legfontosabb, és a PlayStation 5 technológiája jelentősen hozzá is járul ennek megnöveléséhez. A gyors SSD segítségével a játékosok képesek lesznek átmenettől mentesen (azaz nyilvánvaló töltési idők nélkül) felfedezni a falut, miközben a 3D-s audio technológiájával egy több rétegből álló környezetben találják magukat. A harci jelenetek során pedig a fegyvereik érzékenységét is tapasztalni fogják a DualSense adaptív ravaszainak köszönhetően.

Sato 13 éves volt, amikor az eredeti Resident Evillel játszott, és ijesztő volt számára: abba is hagyta, továbbá a játék tokját is elforgatta, hogy ne lássa rajta a szemet. (Itt megállunk magyarázni ezt: a japán, eredeti Biohazard PS1-es borítóra gondolt. Japánban ez a Resident Evil neve.) Sato azt akarja, hogy napjaink játékosai ugyanazt a félelmet éljék át, mint ő, kihasználva a technológia fejleődését az első rész 25 éve történt megjelenése óta. Ez volt a motiváló erő a Resident Evil: Village fejlesztésében, és ezért bátran ki is jelenti, hogy a horror stílusú játékok számára a PlayStation 5 jó választás.

Neki a PlayStation 5 Tempest Engine 3D audio technológiája az, amit kiemelne a többi közül, mert egy felfedezésközpontú játékban a hang fontos. A Maiden demóban már érzékelni is lehet a hatást, ugyanis a kastély lakóinak lépcsőzését, vagy a sötét cellában valami mozgását erősen hallani lehet. A 3D-s audio hatékonysága túlteljesített Sato elvárásain. A horror műfajban valaminek jelenlétét érzékeltetni fontos, ha nem csak képpel ábrázolnánk azt, így a 3D-s audio mostantól elválaszthatatlan lesz a horrorjátékoktól.

Játéktervezőként pedig a töltési idők eltüntetése halkan is, de forradalminak nevezhető Sato szerint, ugyanis megszűnik a való világba történő visszatérés addig a pár másodpercig (percig?), amíg a játék tölt(ött egy régebbi konzolon mondjuk). Ezért pedig a tempó tervezése fontos lesz, mert ez kelleni fog a játékosok immerziófaktorához, és hogy hosszabb ideig játszhassanak anélkül, hogy az élmény kifárasztaná őket.

A Resident Evil: Village május 7-én jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu