A Sony Interactive Entertainment (SIE) egy blogposztban részletezi, hogy az új konzol csomagolását miként valósították meg környezetbarát módon.
A posztban Kieren Mayers, a környezetért és a technikai szolgálatért felelős rendező szerint az utóbbi 50 évben 20-szorosára növekedett a műanyag használata, miközben az újrahasznosítás aránya 9% körül maradt. Az óceánok szennyezése miatt tavaly a Sony Corporation elindította a One Blue Ocean Project után a Green Management 2025-öt is. Ebben a céljuk az, hogy a műanyag teljes mértékben eltűnjön 2025-re a kisebb termékeik új tervezésű csomagolásából, míg más termékekben a műanyag használatának mértékét csökkentik 10%-kal. A PlayStation 5 csomagolásán is már érzékelhetjük a zöld fordulatot.
Az utóbbi években elkezdték a műanyag visszaszorítását. A DualShock 4 csomagolásának esetében 70%-os volt az újrahasznosított PET műanyag mértéke, de a PlayStation 5 és annak kiegészítői esetében alapból úgy tervezték meg a csomagolást, hogy azt teljes mértékben újra lehessen hasznosítani. A PS5 csomagolása tömegében 93-99%-ban műanyagmentes, és tudják, hogy még van teendőjük, már most is fontos lépéseket tettek.
Úgy tervezték meg a csomagolást, hogy abból semmi se vesszen kárba. A polisztirént és a műanyag tálcákat száműzték, és helyettük más, környezetbarát anyagokat használtak a konzol és a termékek védelme céljából. A műanyag kábelcsomót (azt a kis rövid fonalat, ami összetartja egybe a csomagolásban…) papírra cserélték, a műanyag védelmi zsákokat (ahol ez alkalmazható) a kábelek és kézikönyvek számára eltüntették, a papírkarton nagyobb fontosságú lett a PlayStation 5 kiegészítőinél, a külső csomagolásban pedig a ragasztás helyett az összehajtás volt az elsődleges. 2021-ben a polipropilént is tesztelik: ezt az ipari maradékból újrahasznonsítottan használják majd az európai játéktokok esetében.
A nemzetközi erőforrásokat hatékonyan akarják a csomagolásokban alkalmazni, és a tervezői mérnökök, a marketing, és a működtetésekért felelős csapatok mind részt fognak venni a környezetbarát fordulat megvalósításában, ugyanis a Sony számára a Road to Zero (nulla környezetszennyezés) elsődleges fontosságot kapott.
Forrás: SIE