Újabb kétszáz millió dollárral tolta meg az Unreal Engine alkotóját a Sony; az Epic Games amúgy a héten egy igen komoly egy milliárd dollárnyi (tehát 300 millárd forintnyi) finanszírozást gyűjtött össze. (Ebből pedig tudják fedezni az Epic Games Store veszteségeit, amit az ingyenes játékokból hoznak össze.)
Ez már a második alkalom, ugyanis először a Sony 250 millió dollárral tolta meg Tim Sweeney cégét még júliusban, aminek értéke már 28,7 milliárd dollár. Ez persze messze elmarad az Apple-től, aminek értéke (az összes részvényt felszorozva) több mint két billió dollár. Szóval az Epic finanszírozási körének egyötödét ezúttal a Sony állta, és a pénzből az Epic közösségi élményeket fog építeni a Fortnite-ban, a Rocket League-ben és a Fall Guysban, miközben arra bátorítják a fejlesztőket, hogy alkalmazzák az Unreal Engine-t a játékaikban, vagy esetleg az Epic Games Store-t, vagy az Epic Online Services-t vegyék igénybe, állítja Sweeney. Röviden, a házhoz állt pénz az Epic „metaverzumának” építésére szolgál.
A metaverzum fogalom arra utal, hogy az Epic szeretne teljesen önállósodni, és egyfajta komolyabb MMO-t teremthet azzal, amit már a Fortnite-ban láthattunk, ahol az emberek összefuthatnak, koncertet nézhetnek, vagy akár egyedi eseményekben vehetnek részt… és mindezt a saját gazdasági modelljével tenné a cég, ami azért az Apple-nek és a Google-nak nem nagyon tetszett. Sweeney amúgy a tavalyi DICE-beszédében azt mondta, hogy több, elfalazott kerttől távolodnak el egy egyre nyíltabb metaverzumhoz, ami az évtized végére megvalósulhat. Ebben a játékosok a barátaikkal összefuthatnak és csoportosan mehetnek játékról játékra platformokon át, és nem kell aggódniuk amiatt, hogy melyik cég csinálta az általuk használt eszközt, vagy melyik cég működteti a szervereket. Szerinte ez is egy elvesztett évtized lehet, amiben a platformtulajdonosok (mint például a Microsoft és az Apple) folytatják a háborúzást.
Ez az elképzelés persze nem is rossz, és lehet, hogy a Sony pont emiatt kezdte el finanszírozni az Epic Games tevékenységeit. (Meg azért így akarnának az Unreal Engine 5-höz hamarabb hozzáférni…)
Forrás: PCGamer