Ez pedig az egyik legdurvább kijelentés, amit mostanában hallottunk a játékiparban, és ez a Days Gone kreatív rendezőjétől származik.
John Garvin és David Jaffe (utóbbi a God of War és a Twisted Metal alkotója) elég sok érdekességet felvetett a beszélgetésük során (egy témáról ma már szó volt). Garvinnak olyan véleménye van, ami felkeltheti Jaffe közönségének érdeklődését, és szerinte sokakat felidegesíthet. Szerinte ha imádunk egy játékot, akkor „k____ra vegyük meg teljes áron”. Nem tudja megszámolni, hogy hány alkalommal látta a játékosokat azt mondani, hogy egyes játékokat leárazásban, esetleg a PlayStation Plus keretein belül szereztek meg.
Garvin szerint nem tudjuk, hogy kedvelhetünk-e egy játékot annak kipróbálása előtt, viszont jobb lenne nem panaszkodni, ha valami nem kap folytatást, főleg akkor nem, ha a megjelenés pillanatában nem kapott elegendő támogatást. A God of War szerinte több millió eladást mutatott fel a rajtkor, míg a Days Gone nem. Ő ezt fejlesztőként látja, nem pedig Sony-sként, mivel nem dolgozik nekik (ugye ő két éve, a Days Gone PlayStation 4-es megjelenése után nem sokkal távozott a játékot fejlesztő Sony Interactive Entertainment Bend Studiotól).
Amikor a PSP-s Syphon Filter Dark Mirrort csinálták, a kalózkodás kibabrált velük, és a Sony nem nagyon követte figyelemmel, hogy az mekkora hatással is van az értékesítésekre. (Mondjuk itt hozzá lehetne tenni, hogy aki így tesz szert valamire, nem biztos, hogy meg is venné a kérdéses játékot!) Megmutatták a Sony-nak a torrenteket, és az egyik szerint kétszázezer letöltést hozott össze csak ott a Dark Mirror, de ebben tévedhet. Akkor is ideges volt emiatt, mert ez a zsebéből kivett pénz példája. (És aki a kalóz változat után vette meg a játékot…?)
Szóval Garvin számára az a legfontosabb, hogy 60 dollár/euró (vagy most már 70 dollár, 80 euró… ami már 29 ezer forint) áron vegyük meg a játékát, mert ezzel közvetlenül támogatjuk a fejlesztőket. Ilyen nyilatkozatot hirtelen nem is tudnánk mástól felidézni…
Forrás: VG247