A Sony Interactive Entertainment két vezetője is beszélt a Sony közeljövőre vonatkozó stratégiájáról.
Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment (SIE) elnök-vezérigazgatója a japán Nikkeinek adott interjút, amit Sal Romano, a Gematsu alapítója lefordított a ResetErán. Ryan kihangsúlyozta, hogy ebben a konzolciklusban (azaz a PlayStation 5 számára) az eddigieknél több exkluzív címet szeretne látni. Nem zárja ki, hogy további stúdiókkal bővítse a SIE csapatát (legutóbb az Insomniac Games csatlakozott a Sony-brigádhoz).
Ryan szerint csendben, de stabilan befektetnek a csúcsminőségű PlayStation-játékokba, és biztosra mennek a rekord mennyiségű exkluzívok esetében is. Aztán megemlítette a felhős stratégiát is (itt ugye a Microsofttal közösen dolgoznak a technológián!). Folyamatos az ötletelés a redmondiakkal. Vannak érdekességek, és reméli, hogy a megfelelő időpontban bejelentheti a stratégiát. A technikai infrastruktúrát bár a Microsoft biztosítja nekik, a Sony által kínált felhős élmények PlayStation-exkluzívak (vagy pontosabban egyediek) lesznek.
A SIE bejelentette, hogy egy startup stúdióval, a Firewalk Studiosszal megállapodott, hogy egy PlayStation 5 konzolexkluzív (tehát PC-re is megjelenő…) AAA multiplayeres játékot kiadjon. A kreatív rendező Ryan Ellis, a producer pedig Elena Siegman; mind a ketten a Destiny-n dolgoztak korábban. A már majdnem három számjegyű főből álló csapatban olyanok is vannak, akik korábban az Apex Legendsen vagy a Mass Effecten is dolgoztak. A stúdió a ProbablyMonsters indie kollektíva része, ahol „az emberek az elsők” a munkakörnyezetben.
Hermen Hulst, a SIE Worldwide Studios (vagy PlayStation Studios…) vezetője a Gamesindustry-nak adott interjújában arról beszélt, hogy az ő feladata, hogy változatos játékok készülhessenek az ő felügyeletével (és az, hogy egy MULTIPLAYER projekt is úton van a főleg egyjátékos projektekre kihegyezett cég alatt, ez már erre utal…). Számára nem a játék formája vagy alakja az érdekes, hanem az, hogy változatosak, megkülönböztethetőek legyenek az adott alkotások. Olyan stúdiókkal igyekeznek együtt dolgozni, akikkel ott van valami közös: az ambíció. A Firewalkot egy erős, autonóm, bátor csapatnak nevezi, és ő először ezeket vizsgálja meg a műfajok és játékmódok leszűkítése előtt. Az a fontos, hogy az élmény egyedi legyen.
Hulst szerint az általuk készített játékok annyira megkülönböztethetőek és változatosak, amennyire ez lehetséges a Sackboytól a Dreamsig. Ezek fejlesztését továbbra is folytatják, mert ezek szolgálnak a PlayStation Studios szíveként és lelkeként… de eközben elkötelezettek amellett, hogy kísérletezzenek és új ötletekkel próbálkozzanak.
Szóval a PlayStation és a Sony évek óta tartó változása nem fog leállni.