A GDC (Game Developers Conference; a játékfejlesztők számára megrendezett konferencia) felmérése nem mutat biztató jövőképet.
A GDC szervezői évente tartanak egy játékipari felmérést. Az idei jelentést itt találhatjuk. Közel háromezer embert kérdeztek meg, és a kérdésük az volt, hogy fejlesztőként melyik platform kelti fel leginkább az érdeklődésüket? A PC nyert 58%-kkal. A PlayStation 5 futott be másodiknak 44%-kal, és a dobogóra még felfért a Nintendo Switch 38%-kal. Az Xbox Series duó már csak 30%-ot hozott össze, és utánuk összességében a „VR-headsetek” következtek 27%-kal. A Google Stadia abszolút sereghajtónak nevezhető, ugyanis a válaszolók mindössze 6%-a tekintette érdekes platformnak a Google streamelő szolgáltatását!
Azért hozzá kell tennünk, hogy az érdeklődés nem egyenlő az üzleti tervvel, ugyanis a kiadóknak általában más látásmódjuk van, mint a fejlesztőknek. Ezért érdemes is megnézni azt a kérdést, hogy a fejlesztők éppen mire fejlesztenek? A PC itt is éllovas volt, és itt is 58%-os arányt húzott be. Az Apple iOS 32%-ot vitt el, a Google Android 31%-ot happolt el, a PlayStation 5 pedig meglepően alacsony százalékkal (27%) végzett. Az Xbox Series párost így is megelőzte (24%). Szóval a mobilos térnyerés teljesen tetten érhető, és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az Electronic Arts is nyíltan mobilos Battlefield játékkal készül 2022-re (erről korábban beszámoltunk már).
És akkor itt van az a kérdés is, hogy a koronavírus-világjárvány mennyire járult hozzá a játékok elhalasztásához? A válaszadók elég nagy százaléka (közel fele: 44%!) mondta azt, hogy igen, a pandémia miatt kénytelenek voltak módosítani a terveiken. A crunch (erőltetett menet, sok túlóra…) is még jelen van: a fejlesztők 45%-a mondta, hogy átlagban több mint heti 40 órát dolgoznak… ami szomorú, de az már inkább hajmeresztő, hogy 4%-uk heti 60-nál is több órát tepernek!
A fejlesztők tehát a PlayStation 5-öt fejlesztőbarát platformnak tekintik, és azért hallottunk más ilyen nyilatkozatokat.
Forrás: WCCFTech