És emellett egy rövid ideig úgy tűnt, hogy a Microsoft konzolon is fejlesztőbarát százalékot visz csak el a játékok értékesítéséből származó jövedelemből, de ebben a redmondi cég meggondolta magát.
Az Epic Games vs. Apple perben a Microsoft is érintett. A Court Listener közzé is tett több letölthető dokumentumot, amikből megtudhattuk, hogy a Microsoft mire is készül. Azért van köze a Windowsról is ismerős cégnek az ügyhöz, mert a Microsoft bizony nyíltan kiállt az Epic Games mellett, amikor az Apple megpróbálta az Unreal Engine-nel fejlesztőknek elérhetetlenné tenni az Apple SDK-t (szoftveres fejlesztőkészletet). A Microsoft augusztus 1-jétől 88%-ot hagy az értékesítésekből a fejlesztőknél, ha a Microsoft Store-on történik az eladás, így az Epic Games Store-ral azonos szintre viszi le a haszonkulcsot (12%, jelenleg 30%).
Eddig rendben is volna a történet, de ez a dokumentum még januárból arról beszél, hogy a Microsoft az Xbox konzolokon is hasonlóan 88%-ot hagyna a játékok értékesítéseiből a fejlesztők zsebében. Ezzel pedig nyíltan alá is vágnának „a zöldek” a Sony-nak és a Nintendónak, mert ők azért nagyobb haszonkulccsal (30%, ez egyfajta ipari sztenderd lett…) dolgoznak. Ezt viszont a Microsoft először a The Verge-nek cáfolta meg, hogy „jelenleg” nincsen a terveik között az Xboxos haszonkulcs módosítása, aztán a WCCFTech egy rövid közleményt is idézett a Microsofttól, amiben annyit mondanak, hogy „A konzolos kiadóknak nem fogjuk frissíteni a jövedelemeloszlást”. Azaz az utóbbi három hónapban 180°-os kanyart vettek Phil Spencerék…
De beszéljünk a S.T.A.L.K.E.R. 2-ről is. Van egy másik dokumentum, ami a portfólió frissítésére vonatkozik. Több ID@Xbox játékot (indie cím, Microsoftos kiadással) is megemlítettek, de a GSC Game World alkotása a legfontosabb itt. Az irat szerint három hónapig Xbox-exkluzív lenne a Zóna új sztorija, így az ukrán csapat csak negyedévnyi Xbox Series/PC időszak után adhatja ki a régóta várt S.T.A.L.K.E.R.-folytatást PlayStation 5-re. A dokumentum augusztusi, és itt még 2021 utolsó negyedévét említik megjelenési időszakként. Ez még megváltozhat, de nem kizárt, hogy tényleg az év végén zuhan be a játék. (És azért a kérdőjel a címben, mert azért itt is változhat még a helyzet…)
Ebből még kiderült az is, hogy a The Gunk soha nem fog megjelenni más konzolokon, míg a Tetris Effect: Connected fél évnyi exkluzivitással bír. (Az utóbbi egy amúgy is kiemelkedően jó játék még jobb frissítése.)
Forrás: WCCFTech