A Days Gone egyik színésze szerint volt arra példa, hogy a Sony Interactive Entertainment Bend Studio játékából túlzottan korán született meg a karakterhalmaz, ami kritika hivatott lenni.
Sam Witwer formálta meg Deacon St. Johnt, a Days Gone főszereplőjét a már PC-n is elérhető játékban. Ő a Redditen tartott egy kérdezz-feleleket (Ask Me Anything – AMA), és kapott egy kérdést a játék tesztjeivel kapcsolatban. Erre Witwe azt írta, hogy egy, általa meg nem nevezni kívánt publikációban olvasott egy tesztet, ami teljes egészében kihagyta a horda mechanizmust, ugyanis arról egyetlen alkalommal sem tett említést.
Voltak más jelek is, de számára erősen tiszta volt, hogy a játék tesztelője mindössze néhány órát játszott a Days Gone-nal, majd utána megírta a gondolatait, azaz nem vitte végig a SIE Bend Studio játékát. Szerinte a Days Gone minig is egy lassú égésű játék és történet hivatott lenni. Ez azt jelenti, hogy direkt úgy megtervezték, hogy időigényes legyen. A legjobb történetbeli események és a legjobb játékmenet csak jóval később történik, és Witwer számára tiszta volt, hogy a játéktesztek természete, illetve a játék lassú tüzű filozófiája nem kompatibilis egymással.
Szerinte azok, akik „berohannak”, nem használják ki az idejüket, és nem olyan feltételekkel játszák a játékot, amiket az biztosít, mert határidőre közölniük kell a mondanivalójukat. Emiatt Witwer úgy véli, hogy ez nem csak rossz dolognak tekinthető, hanem félrevezetőnek is, mert a közösség tagjai tényleges tesztet szeretnének olvasni arról, hogy mit is hozott össze a SIE Bend Studio.
Félretéve a sietős írásokat (ami akár azért is bekövetkezhet, mert a kiadó/forgalmazó nem nagyon sieti el, vagy en bloc nem ad semmit sem, és a megjelenés napján ül neki mindenki; utóbbira több példa is volt!), a lassan kibontakozó Days Gone is szerepet játszott így abban, hogy a Sony ne fizessen be egy folytatásra. Korábban ugyanis megírtuk már, hogy a cégnek a Metacritic pontszámok nagyon fontosak…
Forrás: PSL