A Sony is az élő szolgáltatásos (games-as-a-service, innentől mi is csak GaaS-ként említjük) modellre fog ráállni, ugyanis ez a cég egyik növekedési vektoraként nevezték meg.
Először vessünk egy pillantást a cikk alatt elterülő képre, ami a Sony Group befektetőkkel megtartott stratégiai megbeszéléséről származik.
Az egyik növekedési faktor a konzolon (PlayStationön) kívüli növekedés. A kínai, orosz, indiai piaci célkereszt és az új rajongók szerzése nem lényeges, hanem az, hogy „további PC-s megjelenéseket terveznek”, és alatta az Uncharted 4: A Thief’s End logója található. Azaz: a Sony megerősítette (és ez nem valamiféle szivárgás, hanem en bloc hivatalos forrásból származó tény!), hogy Drake is elstartol majd a PC-n.
Aztán van a mobilos valami, amire még kitérünk, de a jobb oldalon a GaaS a fontos: az MLB The Show 21 egy multiplatform IP-vé tette az amerikai baseball liga játékadaptációját, és az amerikai PlayStation Store-on a megjelenés óta a legtöbbet költötték benne a játékosok a sportjátékokat tekintve. Alatta: további szolgáltatásvezérelt élmények fejlesztése lesz a cél a first-party, belsős stúdiók számára, és nem csak konzolon, hanem azon túl is.
A Sony bejelentette, hogy 18,4 milliárd dollárt (kb. 5520 milliárd forintot) fog a következő három év során befektetni, hogy a cég ökoszistémájában 160 millióról egy milliárdra tudják emelni a Sony-eszközöket használó fogyasztók számát. Emiatt tervezik, hogy a Demon Slayer animéből filmet, majd később játékot csináljanak, és tíz PlayStation IP-ből készül filmes és/vagy TV-s feldolgozás a PlayStation Productionsnél. Ennek része ugye a februárban érkező Uncharted-film is, amiből nem is olyan rég egy új képet mutattunk.
Kenichiro Yoshida, a Sony elnöke azt mondta, hogy a mobilos és közösségi terekben történő munka is fontos lesz a terjeszkedéshez, ami nélkülözhetetlen lesz a PlayStationös közösség növelésében. Az animés IP-iket a mobilokon már alkalmazzák (a Fate/Grand Order szerinte remek példa erre). Az FGO nagy siker lett Kínában a Bilibilivel történő együttműködésük miatt. Világszerte folytatják az animés IP-kből készített játékok mobilos kiadását, és a PlayStation saját szellemi tulajdonaival kapcsolatban is hasonló lépésre készülnek.
A közösségi terekben a műfajok átmenettől függetlenek lesznek, mert a szórakoztatással egyre inkább összehangolódnak. A nagyobb közösségi lekötés alapvetően megváltoztatta, hogy miként készülnek a tartalmak, továbbá az alkotók és a felhasználók között közvetlen kapcsolatokat teremtenek. A Sony számára a következő nagy kihívás az lesz, hogy közösségibbé tegyék a PlayStation brandet. A GaaS, mobilos, és közösségi terekben történő munkájuk mind fontos lesz ahhoz, hogy a Sony (és főképp a PlayStation) érzésekkel megtöltse a világot.
Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója pedig kiemelte, hogy a kommunikáció egyre fontosabb eleme lesz a szórakoztatásnak, ahogy egyirányba halad a közösségi és a szórakoztató ágazat. A Discordos befektetésük is erre utalt már, és szerinte a rajongói visszajelzés pozitívnak tűnt, és ez azt jelzi, hogy a videojátékok közösségi aspektusának terjesztését fókuszként kell kezelni. A PlayStation Studios által az utóbbi 25 évben fejlesztett tartalmak sok és változatos IP-t teremtettek, és így a PlayStation sok immerzív élményel rendelkezik. Ezek utazásra vihetik el a játékosokat (plusz érzéseket generálhatnak bennük). A cég azon gondolkodott, hogy miként élvezik a Sony tartamait, és a mobilos játékok és appok esetében felmutatott sikeres kísérletek révén több lehetőséget tudnak a játékosoknak biztosítani.
A mobil egy olyan tér a Sony-nak, amit még csak felfedeznek, hogy több millió, a platformjaikon túl levő játékost megcélozhassanak. Sok first-party IP-jük van, ami változatos és képes arra, hogy az AAA és GaaS játékaikat kiegészítve mobilra váltson. Több „gyönyörű” PlayStationös franchise-zal történik a mobilos felfedezés, erről később mondanak részleteket. A Sony Grouppal történő együttműködés, az IP-kbe, a közösségi és a mobilos terekbe történő befektetés mind azt célozza meg, hogy bővítsék a közösségüket és a játékostáborukat. A PlayStation VR 2 a legújabb érzékelő technológiát fogja igénybe venni, és a 2019 végén alapított mesterséges intelligencia-kutató ágazat munkáját pedig a first-party stúdiók elkezdték kihasználni, hogy még élvezhetőbb, jobb játékok szülessenek. A PlayStation Now erősítése is a tervek között szerepel.
De a lényeg már ott van: mobilos, PC-s, és GaaS-terjeszkedés. Tehát nem kizárólag egyjátékos élményeket fognak csinálni. Ez még érdekes változásokat hozhat a Sony-nak…