A finn stúdió több érdekes adatot is szolgáltatott az egy hónapja megjelent PlayStation 5-exkluzív játékáról.
A héten megejtett befektetői előadása során a Sony Interactive Entertainment megerősítette, hogy a cég a Housemarque-tól a Returnalt hasonlóan kezeli mint a Sucker Punch Productions alkotását, a Ghost of Tsushimát: lényegében mindkét játékot sikeres, új IP-nek nevezte a cég, ami azért is nagy siker a finn stúdiónak, mert ők eddig kisebb, játéktermekbe való játékokat alkottak, és onnan váltottak át az AAA fejlesztésekre (és erre fognak törekedni a jövőben is, erről korábban szó volt már). Mondjuk az ár már kicsit hajmeresztő a Sony-tól (70 dollár, ami errefelé nem 70, hanem 80 euró… forintban pedig kb. 27490!).
A Housemarque a Twitteren ünnepelte a Returnal sikereit azzal, hogy néhány statisztikát is elénk tártak a játékból. Eddig 5,8 millió órát töltöttünk el a PlayStation 5-exkluzívval, és ennyi idő alatt 9,2 milliószor haltunk meg. Ellenfelekből viszont jóval több zuhant elénk (1015,9 millió, tehát több mint egy milliárd). A legtöbb halált a Phrike nevű ellenfél okozta, a legnépszerűbb fegyver pedig a Hollowseeker volt eddig. Ezek egészen korrekt adatok, nem?
A stúdió a PlayStation Blogon is megköszönte a támogatásunkat. A finnek nagyon boldogan látják, hogy milyen erős hatást kelt a Returnal a játékosok között. A látásmódjuk szerint a bossfightok mindig is tesztelik a játékosok képességeit az akciójátékokban, és a Housemarque formulájában ezek a nagyobb ellenfelek az eddigi alkotásaikban is szerepet kaptak. A Returnalban a bossfightok esetében valami egészen különlegeset akartak létrehozni, hogy a játékosoknak erőteljes, emlékezetes pillanatokat tudjanak biztosítani, és amiatt is fülig ér a finnek szája, amit a játékosok felmutattak velük szemben.
Persze azért kérdéses, hogy innen hova tovább, ugyanis a Housemarque beismerten nem akar Resogun-stúdió lenni, hanem nagyobb élményeket tűztek ki fejlesztési célként. És fel is tehetnénk a kérdést, hogy a Returnalt felül tudják-e majd múlni…?
Forrás: PSL