A Guerrilla Games szerint az, hogy PlayStation 5-re és PlayStation 4-re egyaránt fejlesztik a Horizon Zero Dawn folytatását, nem volt számukra nagy probléma.
Mathijs de Jonge, a Horizon Forbidden West rendezője a Hardware Zone-nak adott interjújában azt mondta, hogy a „gerillákat” semmilyen formában nem tartotta vissza a cross-gen fejlesztés. Amikor a játék koncepcióját elkezdték létrehozni, akkor sok ötletük volt, amik végül be is kerültek a játékba, és arra jutottak, hogy nem nagyon lellet bárminemű hardveres limitáció; egy egyedi, jó élmény megtervezése volt a cél, ami a játékos számára egy kiváló kaland lehet. Így ötleteltek az összes küldetésen és eseményen, amikbe belefutunk majd valamikor (ez nem véletlen szófordulat).
De Jonge hozzátette, hogy bár a PlayStation 5-ös eredetiben (mert ugye korábban hallottuk már, hogy a PS5 lesz az elsődleges fejlesztési platform) főleg grafikában lesz több előny mint a PlayStation 4-es verzióban, leszámítva a 3D audiót, a gyors töltési időket, illetve a DualSense kontrollert. A PlayStation 5-ön grafikájában több részletet tudnak megvalósítani, így Aloy arcán az apróbb szőrszálak is láthatóak lesznek, és messzebbről is több részletet figyelhetünk meg. (És lesz 60 FPS-t garantáló Performance mód is.)
A GQ-nak pedig azt mondta, hogy a Guerrilla Games mérnökei hihetetlenül sok időt (talán éveket) töltöttek a PlayStation 5-ös vízrendereléssel és a hullámok technikájával. Sok területet a térképen elárasztottak, így lesznek elsüllyedt városok is. Nem akart túl sok részletet felfedni, de lesznek bizonyos forgatókönyvek, küldetések és aktivitások, ahol víz alá kell merülnünk, hogy meghatározott embereknek segíthessünk.
A Horizon Forbidden West talán 2021 végén (a karácsonyi rohamban) fog megjelenni PlayStation 5-re és PlayStation 4-re. Azért is mondjuk, hogy talán, mert még maga a Sony sem egészen biztos abban, hogy ekkorra megfelelő minőségű lesz a Guerrilla Games következő alkotása. Így nem kizárt, hogy csak 2022 elején találhatjuk csak a boltokban.