Az Insomniac Gamesnek voltak tervei, amik aztán nem valósultak meg, ugyanis a Sony más elképzelésekkel rendelkezett…
Colin Moriarty a Sacred Symbols podcaston azt mondta, hogy a Sony kapott egy koncepciót a Resistance 4-re az Insomniac Gamestől, de ezt a cég elutasította, ugyanis túlzottan hasonlított a The Last of Usra (amit a Naughty Dog csinált, és róluk még lesz szó a mai nap során a hírekben…). Ezért a Sony Interactive Entertainment nem akart egy olyan szituációt, hogy két játékuk legyen, amik erősen hasonlítanak egymásra (és egymás sikerének tehetnének keresztbe). Ezért a Sony lelőtte a Resistance-et.
A Resistance: Fall of Man 2006 novemberében (Európában pedig 2007 márciusában) jelent meg PlayStation 3-re, mégpedig nyitócímként. Ez egy korrekt sci-fi FPS volt, amiben Nathan Hale csatlakozik az emberi ellenálláshoz, hogy aztán az Egyesült Királyságból ki tudják űzni a földönkívüli megszállókat. Csakhogy a Chimera elleni küzdelem nem ért véget: Hale átruccant az Egyesült Államokba, és itt is zajlottak a harcok; csakhogy ez már a 2008-as Resistance 2-ben volt. Itt Hale már nyíltan magában hordozta a Chimera-vírust, de egy elit alakulat (The Sentinels) részeként ez nem volt annyira nehéz feladat. Vagy talán mégis.
2011-ben pedig már poszt-apokaliptikus stílussal, továbbá 3D és PlayStation Move-támogatással jött a Resistance 3. Itt már más főszereplő volt (Joseph Capelli). 2009-ben a PSP-re még megjelent a Resistance: Retribution (James Grayson igyekszik Európában segíteni legyőzni a Chimerákat); 2012-ben pedig a PlayStation Vita kapta a franchise jelenlegi utolsó tagját, a Resistance: Burning Skiest (Tom Riley az Egyesült Államok keleti parján harcol).
Úgyhogy ezek alapján úgy tűnik, hogy a Sony nem nagyon akar ezzel az IP-vel sem foglalkozni. Az Insomniac azóta a Spider-Manre nyergelt át, ami akkora siker lett, hogy a Sony felvásárolta őket, és június 11-én itt is a következő játékuk, a PlayStation 5-exkluzív Ratchet & Clank: Rift Apart is.
Forrás: PSU