Hihetetlen, de ezt nyilatkozta a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója.
Persze nem véletlenül: hallottuk már korábban, hogy a Sony ezért pénzt kér, úgyhogy nem csoda, hogy a korábban a cross-play-ről még hallani sem akaró Sony miért is változott meg ezen a téren (is) a mondjuk négy évvel korábbi mentalitásához képest. Jim Ryan interjújából (amit az Axiosnak író Stephen Totilonak adott) már idéztünk a Microsoft stratégiája miatt, de itt is van még miről beszámolni.
Szóval Ryan azt mondja, hogy a cross-play-t a Sony támogatja és bátorítja, és a PlayStation platformokon levő és ezt támogató játékok száma folyamatosan növekedni fog. Megemlített pár példát is (Fortnite[: Battle Royale], Rocket League, Call of Duty (itt nem ment részletekbe, úgyhogy a két legújabbat megnevezzük: Call of Duty: Warzone, Call of Duty: Black Ops Cold War), Minecraft, illetve Destiny 2).
De azért ne felejtsük, hogy 2018-ig kellett várni arra, hogy a Sony beadja a derekát, miután az Epic Games (akik „véletlenül” bekapcsolták a cross-playt ezt megelőzőleg) rákényszerítette a cross-play-t a „kékekre”. De még mindig vannak problémák körülötte, ugyanis érdemes belegondolni abba, amit Randy Pitchford, a már az Embracer Grouphoz tartozó Gearbox vezetője írt a Twitteren.
Pitchford azt írta, hogy először a jó hírekkel kezdené mondanivalóját. A Borderlands 3-nak egy olyan frissítést hoztak össze, ami felkészítette a looter shootert az összes platformon a cross-play teljes támogatására. Üröm az örömben viszont az, hogy a kiadó kérésére (ez a Take-Two lenne) a PlayStation 4-en és PlayStation 5-ön ki kellett venni a támogatást.
Totilo erre is rákérdezett Ryannél, aki erre rögtön nem akart nyilatkozni, mert nem akar egy, még zajló üzleti ügyet egy hosszú távú partnerükkel kapcsolatban kommentálni. Annyit mondott, hogy a Sony szabályzata mindegyik kiadó számára azonos és konzisztens.
Forrás: PSL