A Massive Entertainment (akik eközben egy Star Wars-játékon is dolgoznak!) nem véletlenül hagyja ki a PlayStation 4-et és az Xbox One-t az „Avatar 2-vel” (erős a gyanúnk, hogy a film premierjéhez közel fog megjelenni…).
Magnus Jansen (a játék kreatív rendezője), illetve Nikolay Stefanov (a programozásért felelős technikai rendező) az IGN-nek megválaszolta, hogy miért a PlayStation 5 és az Xbox Series van a célkeresztben. Például eléggé részletes területeken fogunk átutazni, mégpedig elképesztő sebességgel. Ehhez pedig ugye az kell, hogy a konzol a hardveren belül kellő sebességgel streamelje azt, amire szükség van, egy HDD pedig lemaradna. (Például a PlayStationön ezért volt „ködös” a Tony Hawk’s Pro Skater: ennyit tudott a hardver.)
Jansen szerint tehát ez már nem egy lassú séta, ahogy belépek egy helyszínre, mert mindent be kell streamelni. Ezek kicsi, talán észre sem vehető dolgok, amikre szerinte nem is gondolunk. A helyszínek most a játék világában közel lesznek egymáshoz, és a régi HDD-kre tervezve eléggé messze kell tenni őket, hiszen így lehet elintézni, hogy a konzol megfelelően betöltse az új régiót, miközben a hardver „elfelejti” a régit. Ezt a módszert a PlayStation 5/Xbox Series pároson pedig el is felejthetik (mert már nincs erre szükség).
Jansen szerint a next-gen hardver next-gen mesterséges intelligenciát is jelent, ugyanis az MI és a vadvilág is képes lesz nyomon követni minket a támadáson kívül, és a Snowdrop engine (a Massive saját gyártású motorja) a technológiai fejleményeknek köszönhetően olyan dolgokra lesz képes a 2020-as konzolokon, amik lehetetlennek tűntek a 2013-as masinákon.
Stefanov pedig az immerzióra is kitért. A Massive úgy véli, hogy az új megvilágítási rendszer (ami természetesen a ray tracingen alapul) drámai előrelépésnek tekinthető, mert emiatt úgy érezhetjük, hogy bár egy játékkal játszunk, valósnak fog hatni a helyszín. A levelek átlátszósága is kezelhető lesz, és a levelek az áteresztett fény színét is befolyásolják, továbbá korrekt tükröződéseket kapunk a vízből, és Stefanov még a felhőket is említette (mert ezek is megfelelő világításban részesülnek).
Az Avatar: Frontiers of Pandora 2022-ben fog megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Uplay, Epic Games Store), Amazon Lunára és Google Stadiára.
Forrás: PSL