A címben az „is?” nem véletlen: egy másik felvásárlás is bekövetkezhetett, de ezt talán egy baki miatt tudtuk meg, ugyanis erről a Sony még nem beszélt.
A Sony Interactive Entertainment (SIE) bejelentette, hogy a legutóbb a PlayStation 5-exkluzív Returnalt létrehozó finn stúdiót felvásárolta, így a Housemarque is a PlayStation Studios-család tagjává vált. Jim Ryan, a SIE elnök-vezérigazgatója azt mondta, hogy a Housemarque a Sony hardvereit erősen képes volt folytatólagosan kimaxolni a kreatív palettáján, és a finn stúdióval történő erősítés továbbra is kifejezi a Sony elkötelezettségét amellett, hogy a játékipar legjobb fejlesztő stúdióit felemelje, hogy azok csak a PlayStation platform(ok)on megtalálható új élményeket elhozhassák.
Hermen Hulst, a PlayStation Studios elnöke szerint a műfajukban legjobb játékmenettel rendelkező eredeti játékok alkotásában éllovas a Housemarque, és szerinte a Returnal magával ragadó játékmenettel, kísérteties történettel, és meg nem bocsátó világgal rendelkezik, ezért elragadta a PlayStation-közösséget. Alig várja, hogy a következő projektjeiken közösen dolgozhassanak. Ilari Kuittinen, a Housemarque vezetője (és társalapítója) pedig azt írta a sajtóközleményben, hogy másfél évtizednyi sikeres együttműködés… Izgatott a finn stúdió, hogy a potenciáljukat még magasabbra emelhessék a PlayStation Studios részeként. Hitt bennük a Sony, amikor kockázatot vállaltak, és biztosították nekünk a szabadságot, hogy valami egyedit hozzanak létre. Ő is említette a friss, egyedi élmények létrehozását.
Kuittinen a PlayStation Blogon is írt a felvásárlás miatt. A PlayStation 3-ra kiadott Super Stardust HD óta erős volt a kapcsolatuk a SIE-vel, és a Returnal számukra az eddigi legnagyobb próbálkozás volt a külső nézetes akciójátékokba, és ez megerősítette a Housemarque hangját és brandjét a játékiparban (eddig is az egyedi, minőségi játékélmények teremtése volt a céljuk).
Továbbra is a játékmenet-központú megközelítés lesz a cél, de kísérletezni fognak a narratíva új módon történő elhozatalában, és a modern művészeti forma határait is feszegetni szeretnék, megőrizve az eddigi rangjukat (a Housemarque a legrégebbi, ma is aktív finn stúdió). A rajongóknak a felvásárlás azt jelenti, hogy a housemarque képes lesz a a játékiparban a számára méltó helyére felnőni, és korlátok nélkül tud a stúdió így alkotni. Alig várják, hogy a következő években megmutassák, mire készülnek, és a cél az, hogy még tovább tartó emlékeket teremtsenek a következő negyed évszázadban is (ugyanis 26 éve jött létre a Housemarque).
Hulstot és Kuittinent a GQ magazin is meginterjúvolta. Itt Hulst kimondta, hogy ők alaposan megválogatják, hogy kiket vásárolnak fel, és van benne valami: legutóbb 2019-ben bővített a Sony az Insomniac Gamesszel, és szerinte ez is jól sült el. Mindig olyan embereket keresnek, akiknek hasonló értékrendszerük és kreatív ambícióik vannak, miközben képesek a csapattal jól dolgozni, mert így a Sony befektetésének köszönhetően ők is növekedhetnek. Nem csinálják azt, hogy véletlenszerűen felvásárolnak ezt-azt.
A felvásárlásokat Hulst célzottnak nevezi, mert olyan stúdiókat húz be a PlayStation Studiosba, akiket megfelelően ismernek. Mély volt a kreatív, a fejlesztésmenedzsment, de még a technikai aspektus révén is a Housemarque-kal való munka a Returnalon, ezért pedig úgy látta, hogy teljesen értelme van a finneket felvásárolni. Ezt persze nem lehet egyik napról a másikra elintézni, és ezért Hulst csapata sokáig dolgozott ezen, viszont ezzel nem akarta az ott dolgozókat megzavarni a Returnal fejlesztésében. A különbség tehát az, hogy nem fegyverkezési versenyként kezeli a bővítést (ez megint egyfajta burkolt beszólás lenne a Microsoft felé).
De várjunk csak, a címben volt egy (is?) szó is… akkor itt a kegyelemdöfés: a PlayStation hivatalos japán fiókja a lent látható második képet tette közzé, és ezzel üdvözölte a Demon’s Souls remake-et fejlesztő Bluepoint Gameset is a PlayStation Studios részeként. Ezt pedig aztán törölték. Szóval esélyes, hogy itt is egy felvásárlás történik éppen!
Forrás: Gematsu, Gematsu, WCCFTech