A Studio Asobo a hónap végére egy olyan frissítést ígér a repülőszimulátornak, amivel komolyabb teljesítményt csikarhatunk ki a Microsoft Flight Simulatorból.
A fejlesztők egy élő adás során említették, hogy július 27-ére tervezik a Microsoft Flight Simulator nagy frissítését, amire talán szükség is lesz, ugyanis a játék elég nagy rendszerigényekkel rendelkezik. Sebastian Wloch, az Asobo vezérigazgatója azt mondta, hogy a csapat keményen dolgozott az Xbox verzión (ami jelenleg az Xbox Series párost jelenti… az Xbox One port natív formában talán sosem fog megvalósulni!), de a PC-s kiadás is nagy frissítésen fog átesni.
Az Asobo főleg a szimulációs engine-en dolgozott mostanában. Ez annyit jelent, hogy az engine több részét és az architektúráját (felépítését) is újraírták, ami a játék maximum teljesítményét megnövelte. Röviden ez azt jelenti, hogy a memória, a sávszélesség és az erőforrás esetében kisebb lenyomata lesz a Microsoft Flight Simulatornak, ami így jobb teljesítményt fog felmutatni a szoftver újrapofozásának köszönhetően. Wloch kiemelte, hogy sok CPU-optimalizáció és átépítés történt, de a GPU-s fejlemények sem maradtak el, így a processzorunkat nem fogja olyan gyorsan padlóra küldeni a repülőszim.
Ez milyen mértékben fog hatni a VR kiadásra? Wloch azt válaszolta, hogy több konfigurációt is tesztelnek, hiszen a hatás attól függ majd, hogy milyen processzorral vagy videókártyával rendelkezünk. Pozitív hatás lesz, ez kétségtelen, de nem tudja még, hogy mennyi. Lehet, hogy pont ugyanannyi, ami az alap PC-s verzióban felmérhető, de akár több is lehet. Wloch szerint ez attól függ, hogy a CPU-GPU duó mellett milyen virtuális valóság-headsettel rendelkezünk.
És ebben nincs még benne a DirectX 12-támogatás (a Studio Asobo még dolgozik ezen). Wloch szerint a sugárkövetés (ray tracing) támogatása mellett jobb árnyékokat vagy vizet hoz majd magával a DX12. A csapat még fontolgatja, hogy az AMD FSR, vagy az Nvidia DLSS technológiáját implementálni fogja-e a játékba.
A Microsoft Flight Simulator július 27-én indul Xbox Seriesen. Xbox Series X-en 4K/30 FPS, Xbox Series S-en pedig 1080p/30 FPS lesz alapból, de ha bekapcsoljuk a változó rátájú képfrissítést (VRR: Variable Refresh Rate), a korlátot levehetjük.
Forrás: WCCFTech