Dan Houser nélkül a mai Rockstar nem létezne, hiszen több játékban is közreműködött a kreativitásával.
A Houser testvérek, Sam és Dan 1998-ban alapították a Rockstar Gameset. Dan a Grand Theft Auto 2 óta mindegyik GTA-nak a vezető írója és kreatív rendezője volt, de a Red Dead-játékok, a Bully, vagy Max Payne 3 esetében is hasonló beosztásban segítette sikerre azokat. Viszont távozott a cégtől, és hivatalos indoklás nem volt a lelépés mögött. Joggal gondolhattuk, hogy talán visszavonul a játékipartól, mert azért rá nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy maradandót alkotott.
A GTA Forumson a rajongók viszont észrevették, hogy Dan Houser nemrég, június 23-án egy új céget jegyzett be az Egyesült Királyságban. Ennek neve Absurd Ventures in Games (és ennek a vezetője lett). A szabadabb fordítással élve „abszurd játékpróbálkozások” a tengerentúl is cégként felbukkantak, ugyanis egy kisebb kutatás után rátaláltak az Absurd Ventures LLC-re és az Absurd Ventures in Games LLC-re is az Egyesült Államokban.
És biztosan videojátékos cégekről van szó, ugyanis a regisztráció szerint az Absurd Ventures In Games interaktív szórakoztató szoftverfejlesztéssel foglalkozik majd. Az pedig játékfejlesztő stúdiónak hangzik, és Houser történelmét ismerve logikus is lenne ezt gondolni. Igaz, ő még hivatalosan semmit sem jelentett be, de ezt látván csak idő kérdése, hogy mikor jön vissza a játékiparba. Ám azt is meg lehetne kérdezni, hogy miért lépett le a Rockstartól?
Az Absurd Ventures folytatná a Rockstar nagyobb, nyílt világú játékainak stílusát? Vagy csak kisebb, kísérleti alkotások származnak majd tőlük? Az utóbbi tűnik reálisnak, hiszen bár Houser biztosan megfelelő anyagi stabilitással rendelkezik, mégsincsen mögötte egy Take-Two kaliberű kiadó, és a semmiből létrehozni egy új stúdiót nem könnyű (ráadásul eléggé költséges) feladat. De itt legalább 100%, hogy kreatív szabadságot kaphasson, mert a Rockstarnál biztosan voltak korlátozó tényezők.
A hivatalos bejelentésig pedig nincs már lehetőségünk, csak várni tudunk. Az első játékukra pedig ne számítsunk rövid időn belül, mindegy, hogy milyen méretű alkotás születik náluk…
Forrás: WCCFTech