TECH HÍREK – A kínai techgigász komolyan gondolja, hogy éjszaka nem kéne a fiataloknak titokban játszania.
A cég ezért arcfelismerő technológiával erősített: este tíz óra után (illetve reggel nyolc óra előtt) kötelező a személyazonosságuk igazolásához az arcfelismerés a mobilos játékokban, ami csak egy újabb lépés az országban egyre szigorodó regulázásban, ha a fiatalok játékidejéről van szó. Eddig hatvan mobilos Tencent-játékban működik a technológia (pl. Game for Peace, Honor of Kings), de idővel még több játék fogja megkapni ezt az újítást.
Így a gyerkőcöknek nincs lehetőségük a kiskapuk alkalmazására, ugyanis a telefonjukon levő kamera az életkorukat és személyazonosságukat is felismeri. És ez régóta tartó folyamat: 2019-ben vezettek be több olyan szabályzatot a kínai játékiparban, ami kötelezi az ottani cégeket arra, hogy a játékosok valós nevükkel regisztráljanak, továbbá már ekkor is elkezdték a fiatalok számára fenntartott játékidő korlátozását. Csak ugye voltak cseles lépések, és ezért döntött a Tencent a már-már Nagy Testvér szintjén levő szigorítás mellett.
A kínai kormány szerint ez csak a játékfüggőség visszaszorításáról szól, de vannak aggodalmak, hogy komolyabb célok is lehetnek a Tencent húzása mögött: az országban ugyanis van egy társadalmi pontozási rendszer, amiben egyes személyeket több, a kormány által el nem fogadott viselkedési formáért büntethetnek (például nem alkalmazzák megfelelően a hulladékukat az újrahasznosításra).
Ez pedig azért lehet érdekes, mert a kínai cégek között pont a Tencent az egyik, ami külföldön is terjeszkedik. Gondoljunk csak bele: Epic Games, PlatinumGames, Riot Games, Yager, és még sorolhatnánk (de még a Ubisoftban is van részesedésük), így a befolyásuk hatással lehet a „nyugati termékekre” is, de ez még Amerikában okozhat súlyosabb problémákat, hiszen az ottani szabadságkorlátozást nem nagyon veszik olyan jó néven.
Akármi is lesz ebből, a kínai fiataloknak így nincs már sok megoldásuk a cselezésre. És ezt nyugodtan nevezhetjük megfigyelésnek, mert ki tudja, hogy a kamerát a játék alatt rögzítik-e, vagy kiknek továbbítja a készülék az itt rögzített adatokat.
Forrás: PCGamer