„Francia plafonba” ütköztek a Skull & Bones fejlesztői

A Ubisoft Singapore sem úszta meg belső viszályok nélkül, holott a náluk készülő Skull & Bones már jó nyolc éve készül…

 

Tavaly novemberben Hugues Ricour, a Ubisoft Singapore vezetőjét eltávolították, miután a Gamasutra írása zaklatásra és illetlen viselkedésre hívta fel a figyelmet a Ubisofton belül (erről anno mi is írtunk). Több forrás is szexuális zaklatással vádolta Ricour-t, és bárki, aki panaszkodott, a munkahelyén bosszúra számíthatott, és efölött a Ubisoft emberi erőforrásos (HR) részlege en bloc szemet hunyt.

A Kotaku viszont ennél mélyebbre ment, mert a Ricour távozása előtti és utáni időszakról egyaránt beszámolt. Több forrás is megemlíti, hogy komoly bajok vannak: a szexuális zaklatás iránti panaszokat nem vették komolyan; a helyi és a külföldről Szingapúrba költözött alkalmazottak közötti fizetések között eltérések adódtak; és egyfajta „francia plafon” keletkezett, ami azt jelenti, hogy a frankofón nyelvterületen kívülről származóknak nehéz dolga van az előremenetelben. Ezért van a stúdión belül egy vicc, hogy van egy francia sokszorozó, illetve egy bőrszínhez kötődő sokszorozó.

Ricour Olivier de Rotalier-t váltotta a Ubisoft Singapore élén, és egy alkalmazott szerint ez a váltás akkora volt, mint amikor egy bársonykesztyűt egy kivégző venné át. A Skull & Bones fejlesztőit figyelmeztették, hogy ne hozzák ki Ricour-ból az ő rossz oldalát, mert igencsak bosszúáló figura, egy másik forrás szerint pedig bárki, aki ezt a hibát elkövette, „eltűnt”. És ő nem nagyon szenvedte meg a Ubisoft belső nyomozása során távozó/kirúgott személyek példáját (nem soroljuk, hogy kik ők, korábban mindenkiről írtuk), ugyanis a Kotaku három forrása is azt mondta, hogy a Gamasutra írása után ő rögtön szabadságra ment, és bárminemű nyomozás nem kezdődhetett el, csak ha a Ubisoft HR-esei egy belső, névtelen bejelentő eszköz révén ezt elrendelik. Ricour röviddel később visszatért, bocsánatot kért mindenkitől, aki kényelmetlenül érezte magát, és mintha mi sem történt volna, minden maradt a helyén.

Egy külső HR-es cég októberben vizsgálta Ricour ügyét, de nem találtak elég bizonyítékot ellene, de novemberben Virginie Haas, aki augusztusban lett kinevezve a Ubisoft stúdiókért felelős vezetőjének, novemberben cégen belül bejelentette, hogy Ricourt eltávolították… ami annyit takart, hogy egyszerűen áttették a Ubisoft főhadiszállására, Párizsba, és a LinkedInje szerint egyfajta fejlesztési hírszerzési vezetői beosztásban van.

A Skull & Bonesba már jó százhúsz millió dollárt (forintban ez kb. 36 milliárdnak felel meg…) ölt a Ubisoft, és a Ubisoft Singapore fejlesztői szerint a többszöri reboot a stúdión belüli frusztráló munkakörnyezet hibája is…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu