Raphael Lacoste „készen áll az új kihívásokra”, miután maga mögött hagyta a francia kiadót.
Raphael Lacoste tizenhat évet töltött el a Ubisoft Montrealnál, így nem egy alacsony szintű gyakornok távozásáról van szó, ugyanis ő nem kevés játékon dolgozott a Ubisoftnál. A Twitteren írta, hogy nyolc Assassin’s Creed játék kötődött a több mint másfél évtized alatt hozzá, de úgy határozott, hogy új kalandokra és kihívásokra vágyik. Szívből jövő köszönettel illette a közösséget és a tehetséges embereket, akikkel együtt dolgozhatott. Megköszönte a Ubisoftnak is a bizalmát, mert ezek az évek felejthetetlenek lesznek számára, és jó otthonként szolgált neki, viszont most készen áll egy „fejest ugrani” (aki Assassin’s Creedezett valaha, tudja, melyik mozdulatra gondolunk…).
Rá még visszatérünk, ugyanis már hivatalos forrásból tudjuk, hogy hova is ment a Ubisofttól. De ez már a harmadik nagy távozó az Assassin’s Creed: Valhalla megjelenése óta. Darby McDevitt, a játék narratíváért felelős rendezője, illetve Eric Baptizat, a játék rendezője is távozott már a Ubisofttól, és ők mindketten több mint egy évtizedet dolgoztak a francia kiadónál.
A Bloombergnek író Jason Schreier a Twitteren azt írta, hogy bajok vannak a Ubisoftnál. Van, aki anyagi okokból, van, aki az egy helyben állás miatt lép ki, más pedig az otthonról való munka hiánya miatt határozott a lelépés mellett; sok kanadai stúdió átveszi őket, és úgy hiszik a távozók, hogy Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója a cégen belüli kulturális abuzálás és zaklatás miatt nem lett megfelelően felelősségre vonva. Ebből az jön át, hogy még lesznek, akik ki fognak lépni.
És akkor itt kanyarodjunk vissza Lacoste-hoz. A Twitteren ő maga erősítette meg, hogy Jade Raymond stúdiójához (és ők anno dolgoztak már közösen!), a Haven Studioshoz igazolt művészeti rendezőként, ugyanis az egyik legjobb élménye az első Assassin’s Creeden való munka volt… és Raymond kisasszony ennek producereként hangsúlyozottan fontos szereppel bírt, nélküle nem lett volna akkora siker a franchise. Lacoste megerősítette, hogy közelebb juthat így a koncepciós művészeti elemekhez, és az AC1 csapatából sok illetővel ismét közösen dolgozhat egy új, eredeti IP-n, ami izgalmas feladat számára.
Így kerek a történet. A Ubisoftnak viszont így (megint…) nagy űrt kellene betöltenie.