Dead Space Remake: töltési idők nélküli, zavarmentes élmény?

Az Electronic Arts és a Motive azt szeretné, ha a Dead Space Remake, azaz Isaac Clarke első kalandjainak átgondolt verzióját mindenféle töltési idők nélkül, összefüggő módon élhessük majd át.

 

Az Electronic Arts nyilvánvalóan a Capcom sikerei miatt döntött úgy, hogy a már nyolc éve nem használt Dead Space IP-t előveszi (miután azt a kukába vágta, ugyanis a kiadó nem tudott versengeni az Activision Blizzard Call of Duty-jával…), de mivel Glen Schofield, az eredeti alkotó már nincs a kiadó környékén (ő viszont egy új túlélő sci-fi horrort csinál, a The Callisto Protocol-t, ami érdekes módon a PlayerUnknown’s Battlegrounds univerzumában játszódik…), a japán kiadó ötletét lenyúlva felújítással hozza vissza Isaacot.

Roman Campos-Oriela, a Dead Space remake kreatív rendezője az Electronic Arts weboldalán olvasható interjúban azt írta, hogy a Frostbite engine-en újjáépített játék új assetekkel, karaktermodellekkel, környezetekkel fog rendelkezni, és így a Dead Space remake-je képes lesz olyan dolgokra, amit a régi technológia nem tudott volna kivitelezni, és így egy „lehetetlen mértékű immerzió” valósulhat meg.

A volumentrikus effektekkel trükközve nem csak sprite-ok lesznek, mert jobban érzékelni lehet a szoba „mélységét”, vagy hogy mennyire tömör a levegő, mondja Philippe Ducharme, a Dead Space remake senior producere. Az árnyékokkal és dinamikus megvilágítással pedig a hangulat és az atmoszféra teremthető meg, de ezeknek a játékmenetre is hatásuk lesz, ugyanis a hajó bizonyos területein kezelhetjük majd a világítást.

Ducharme hozzátette, hogy a hangnak is fontos szerepe van az immerzió, az elmerülés megerősítésében. Az eredeti Dead Space-ben ez egy olyan elem, ami továbbra is jó véleményeket kap a játékosoktól, de a Motive ennek az élményén javítani szeretne, hogy a hihető audió az objektumok pozicionálására és a három dimenziós hangokra koncetrálva hasson még erősebben. Végezetül Campos-Oriola annyit mondott, hogy a gyors SSD-k igazán gyors be-, és kitöltést enged a „modern rendszereken”, és ezért a stúdió célja az, hogy teljesen egybefüggő élmény szülessen. Egyetlen szekvencia lesz a főmenütől a befejezésig, megszakítás nélkül.

A Dead Space remake PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re készül. Talán 2023-ban fog megjelenni.

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu