Az Electronic Arts és a Motive azt szeretné, ha a Dead Space Remake, azaz Isaac Clarke első kalandjainak átgondolt verzióját mindenféle töltési idők nélkül, összefüggő módon élhessük majd át.
Az Electronic Arts nyilvánvalóan a Capcom sikerei miatt döntött úgy, hogy a már nyolc éve nem használt Dead Space IP-t előveszi (miután azt a kukába vágta, ugyanis a kiadó nem tudott versengeni az Activision Blizzard Call of Duty-jával…), de mivel Glen Schofield, az eredeti alkotó már nincs a kiadó környékén (ő viszont egy új túlélő sci-fi horrort csinál, a The Callisto Protocol-t, ami érdekes módon a PlayerUnknown’s Battlegrounds univerzumában játszódik…), a japán kiadó ötletét lenyúlva felújítással hozza vissza Isaacot.
Roman Campos-Oriela, a Dead Space remake kreatív rendezője az Electronic Arts weboldalán olvasható interjúban azt írta, hogy a Frostbite engine-en újjáépített játék új assetekkel, karaktermodellekkel, környezetekkel fog rendelkezni, és így a Dead Space remake-je képes lesz olyan dolgokra, amit a régi technológia nem tudott volna kivitelezni, és így egy „lehetetlen mértékű immerzió” valósulhat meg.
A volumentrikus effektekkel trükközve nem csak sprite-ok lesznek, mert jobban érzékelni lehet a szoba „mélységét”, vagy hogy mennyire tömör a levegő, mondja Philippe Ducharme, a Dead Space remake senior producere. Az árnyékokkal és dinamikus megvilágítással pedig a hangulat és az atmoszféra teremthető meg, de ezeknek a játékmenetre is hatásuk lesz, ugyanis a hajó bizonyos területein kezelhetjük majd a világítást.
Ducharme hozzátette, hogy a hangnak is fontos szerepe van az immerzió, az elmerülés megerősítésében. Az eredeti Dead Space-ben ez egy olyan elem, ami továbbra is jó véleményeket kap a játékosoktól, de a Motive ennek az élményén javítani szeretne, hogy a hihető audió az objektumok pozicionálására és a három dimenziós hangokra koncetrálva hasson még erősebben. Végezetül Campos-Oriola annyit mondott, hogy a gyors SSD-k igazán gyors be-, és kitöltést enged a „modern rendszereken”, és ezért a stúdió célja az, hogy teljesen egybefüggő élmény szülessen. Egyetlen szekvencia lesz a főmenütől a befejezésig, megszakítás nélkül.
A Dead Space remake PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re készül. Talán 2023-ban fog megjelenni.
Forrás: PSL