Gabe Newellék úgy gondolják, hogy az általuk értékesített (múlt idő: már jó ideje nincsenek forgalomban!) Steam Machines számítógépek segítettek a cégnek a Steam Deck létrehozásában.
Steam Controller? Innovatív volt, de nem hozott magával forradalmat (míg a DualSense a haptikus visszajelzésével és az adaptív ravaszaival igen, már a Microsoft is szeretne hasonló „dzsojsztikot”, erről írtunk is). Steam Link? Jól működött, de az app nem volt hozzá kellően erős. Steam Machines? Manapság ritka lenne akár hazánkban is találni valakit, aki ilyen konfigot építettetett a Valve-val. Valve Index? Nem okozott VR-forradalmat.
Az IGN-nek Greg Coomer, Scott Dalton és Lawrence Yang, a Valve tervezői beszéltek a cég hardveres múltjáról, ami azért jó hatással volt a Steam Deckre. Erről a hordozható PC-ről Coomer azt mondta, hogy a Valve korábbi munkásságának betetőzése. A Steam Link értékes lett, mert így PC-nkről lehetett streamelni a játékokat, a Steam Controller sokat tanított a cégnek, hogy mi szükséges és értékes a fogyasztónak, és így ezek a korábbi termékek segítettek a Steam Deck megformálásában.
Dalton szerint a játékoknál „a tyúk vagy a tojás volt előbb?” költői kérdés szolgált akadályként. A Valve megpróbált a Linuxszal bejutni a piacra, ugyanis a Steam Machines gépek azzal jöttek, de a fejlesztők nem nagyon akartak erre portolni (és a Denuvo DRM miatt több játék pontosan emiatt nem kap Linux-verziót…) a kevés játékos miatt, így nem volt sok játék natív módon (Windows-emulációtól mentesen) támogatott, a játékosok pedig emiatt nem akartak váltani.
Emiatt a Valve létrehozta a Protont, egy támogatottsági felületet, hogy Linuxon is futhassanak a Windowsra tervezett játékok. Fontos volt a Valve-nak, hogy közvetlenül beszéljenek a fejlesztőkkel, és azt mondják, hogy a Steam Deck gond nélkül elfuttatja az ő játékaikat, állítja Yang. Coomer pedig hozzátette, hogy a Steam Machines egy remek ötlet volt. Az operációs rendszer nem nagyon volt a helyén, és a játékok száma is korlátozott volt.
Ezekből viszont tanult a Valve, és emiatt nem akarták úgy elhozni a terméket a fogyasztóknak amíg ők nem álltak készen erre, és minden a helyén volt. Viszont ehhez kellett a tapasztalt a korábbi bukásokból, így tényleg lehet mondani, hogy a Steam Deck esetében Gabe Newell igazán a hibákból tanulta a legtöbbet.
Ez pedig tényleg jó lehet nekünk is.
Forrás: PCGamer